پايگاه خبري تحليلي «پارس»- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است در سفرهای استانی خانم ابتکار حیف و میل شدیدی در بیت‌المال انجام می‌شود به گونه‌ای که یک سفر یک روزه وی به یکی از استان‌های محروم بالای ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، زهره طبیب زاده نوری، گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به جای پرداختن به مسئولیت های اصلی خود در زمینه حفاظت محیط زیست، مسئولیت های سیاسی پرمشغله ای را تعریف کرده است که زمانی برای کارهای اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده است در سفرهای استانی خانم ابتکار حیف و میل شدیدی در بیت المال انجام می شود به گونه ای که مخارج سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همراهانش به یکی از استان های محروم بالای 100 میلیون تومان هزینه داشته است که در این سفرها نه تنها مسئله زیست محیطی حل نمی شود بلکه هزینه های زیادی نیز به دولت تحمیل می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در سفرهای استانی نیز انجام فعالیت های سیاسی در اولویت کارهای وی قرار می گیرد و مشکلات زیست محیطی جایی در برنامه های رئیس این سازمان ندارد.

طبیب زاده ادامه داد: به نظر می رسد در هیأت دولت نیز به یک جمع بندی در این زمینه رسیده اند که وقتی بحث سرکشی به مشکلات مردم استان خوزستان مطرح می شود و یک مشکل اساسی در استان به وجود می آید رئیس جمهور به جای اینکه فرد مستقیم مسئول را اعزام کند وزیر غیر مرتبط را مسئول رسیدگی می کند و این به این معناست که توانایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای رئیس جمهور نیز زیر سؤال رفته است.

وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به عراق گفت: یکی از اهداف اصلی سفر معاون اول رئیس جمهور به عراق حل مشکل ریز گردهایی بود که از عراق وارد کشور می شود اما در میان 5 وزیری که در این جلسات حضور داشتند جای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خالی بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور نیز به عدم توانایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پی برده است، بهتر است زودتر مبادرت به تعویض او کند یا خانم ابتکار محترمانه از این سمت استعفا دهد تا با فراغ بال بیشتری بتواند به امور سیاسی خود بپردازد.

وی افزود: با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت های سیای رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر شده است و بهتر است با استعفا از این سمت وقت خود را صرف کارهای سیاسی کند. ( فارس)