به گزارش پترس به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد از تدوین طرح «تحریم صادرات گاز به اروپا» در مجلس خبرداد.
 
وی با اشاره به آغاز تدوین طرح «تحریم صادرات گاز به اروپا» در مجلس بیان داشت: متن پیش‌نویس طرح تحریم صادرات گاز به اروپا امروز به دست بنده نوشته شد. 

فیاضی ادامه داد: این طرح در مراحل ابتدایی بوده و بنده در صدد آن هستم که با مشورت سایر نمایندگان جزئیات این طرح را تنظیم کنم.

وی در ادامه گفت: به اعتقاد بنده این موضوع مهم بوده و ایران می‌تواند با حربه مدنظر قدرت خود را به اروپا نشان دهد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تحریم صادرات گاز به اروپا از سوی ایران در جهت پاسخگویی به تحریم‌های غرب تأکید کرد: موضوع مورد اشاره مقام معظم رهبری موضوع مهمی است و ایران برای مقابله با فشارهای تحریمی غرب، راه‌ها و فرصت‌های زیادی دارد.  
 
فیاضی با بیان اینکه اروپا درصد قابل توجه مصرف گاز خود را از کشور اوکراین تأمین می‌کند، تأکید کرد: روسیه مخالف اصلی تامین گاز اروپا از اوکراین است و در این موضوع اجازه‌ای برای تأمین گاز اروپا به اوکراین نمی‌دهد، بنابراین ایران می‌تواند به عنوان یک فرصت جایگزین در انتقال منابع گازی مدنظر اروپا قرار گیرد.  
 
فیاضی در ادامه اظهار داشت: معتقدیم تحریم گازی اروپا از سوی ایران می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش فشارهای تحریمی علیه ایران داشته باشد.

نماینده مردم نور و محمود آباد با اشاره به تصمیم جدید اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم نفتکش‌های ایرانی متذکر شد: بی‌شک ماهم باید درصدد فشار متقابل به غرب بوده و با توجه به فرصت در اختیار قرار گرفته از هیچ تحریمی علیه غرب عقب ننشینیم و پاسخی هوشمندانه به تحریم‌های غرب بدهیم.