به گزارش پارس به نقل از تسنیم: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز(چهارشنبه)‌ پس از حضور در نجف اشرف،‌ با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار و سپس در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات این دیدار پرداخت.


وی افزود: در این دیدار مراتب تقدیر خود را از فتوای تاریخ‌ساز ایشان که در مقطعی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز صادر شد اعلام کردم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: با فتوای مهم ایشان جهان اسلام و عراق که در معرض تروریست و افراطی‌‌گری قرار گرفته بود نجات پیدا کرد و جلوی روند آسیب به عراق گرفته شد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی گزارشی از روابط ایران و عراق و مسائل فی مابین در همکاری‌های مشترک ارائه شد و بر اهمیت توسعه روابط دو ملت و بهبود اقتصاد دو کشور تاکید گردید.

معاون اول رئیس‌جمهور هدف از سفرخود به عراق را پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر این کشور و بررسی مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد و گفت: در این سفر با مقامات عراق در خصوص مسائل مختلف رایزنی و تبادل نظر شد.

وی در پایان تصریح کرد: حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی نیز در این دیدار سلام‌های خود را به رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند و بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و همه جانبه دو کشور تاکید کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور پس از دیدار با حضرت آیت الله العظمی سیستانی، در منزل امام خمینی (ره) در شهر نجف حضور یافت و آن را مورد بازدید قرار داد.