پايگاه خبري تحليلي «پارس»- کابینه رژیم اسرائیل به منظور ترغیب یهودیان ساکن فرانسه، بلژیک و اوکراین برای مهاجرت به اراضی اشغالی فلسطین طرحی به ارزش 46 میلیون دلار را تصویب کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، کابینه رژیم اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با افزایش دوره‌های تدریس زبان عبری، اعزام تعداد بیشتری از مقامات اسرائیلی به  کشورهای اروپایی و برگزاری نمایشگاه‌، تعداد مهاجران به اراضی اشغالی فلسطین را «به میزان چشمگیری افزایش دهد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نشست کابینه گفت: «ما به یهودیان، خواهران و برادران خود می‌گوییم: اسرائیل خانه شماست. ما در حال آماده‌ کردن (شرایط) و خواهان جذب گسترده مهاجران از اروپا هستیم.»

سخنان وی پس از آن مطرح شد که محافظ یهودی کنیسه‌ای در کپنهاگ، پایتخت دانمارک صبح روز یکشنبه در حادثه تیراندازی در مقابل این کنیسه کشته شد.

با این وجود خاخام اعظم دانمارک از فراخوان نتانیاهو برای «مهاجرت گسترده» یهودیان اروپا به اسرائیل انتقاد کرد.

وی گفت: «اگر ما بخواهیم با نقل مکان با ترور برخورد کنیم همگی باید به یک جزیره دورافتاده برویم.»


کپنهاگ در تعطیلات پایان هفته 2 حادثه تیراندازی را در یک کافه تریا و یک کنیسه شاهد بود.

در حادثه اول، یک مرد مسلح شنبه به یک کافه تریا که میزبان جلسه‌ای با حضور لارس ویلکز، کاریکاتوریست موهن به پیامبر اسلام بود حمله کرد. در این حمله یک نفر کشته و 3 مامور پلیس نیز زخمی شدند.

چند ساعت بعد کنیسه ای در کپنهاگ هدف حمله قرار گرفت که یک کشته و 2 زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش رسانه‌های محلی دانمارک فردی به نام عمر عبدالحمید الحسین که ادعا می‌شود 2 هفته قبل از زندان آزاد شده هر دو حمله یادشده را اجرا کرده است.