به گزارش پارس به نقل از العالم، "محسن الشامی" در سایت خبری"یمنی پرس"، نوشت: اقدامات آمریکا با کمک دست نشانده های عرب منطقه‌ای خود در کمک رسانی به داعش در ترکیه و آموزش عناصر آن در سوریه، همگی حاکی از وجود توطئه و طرحی از پیش تعیین شده درباره جنوب یمن است تا این منطقه نیز به خاک و خون کشیده و شهروندان میهن دوست آن قتل عام شوند.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا این پرسش مطرح می شود که تلاش کشورهای نفت خیز عرب برای تبدیل جنوب یمن به پایگاه القاعده، به چه دلیلی صورت می گیرد؟ آیا ساکنان جنوب یمن راضی می شوند که هویت آنها در طرح هایی داعشی- که به علت خصومت با انصار الله و انقلاب ۲۱ سپتامبر که در واقع انقلابی متعلق به همه مردم یمن و متناسب با خواسته های آنهاست طراحی می شود- ادغام و استحاله شود؟ آیا یمنی های اصیل در مناطق المکلا، عدن، شبوه، ابین و الضالع و نقاط دیگر یمن بر می تابند که شهرهایشان به درعا، دیرالزور، موصل، حلب و دیگر شهرهایی رنجیده از جولانگاه تروریست ها و قاتلان تبدیل شود؟

الشامی در ادامه این یادداشت افزوده است: اینکه جنوب یمن به جولانگاه جنایتکاران و محلی برای سربریدن، چشم از کاسه درآوردن، قطع دست ها و آتش زدن اجساد تبدیل شود برای ساکنان آن بسیار دشوار است. آنها بر نمی تابند که آمریکا به بهانه حضور القاعده بر آنها حکومت کند، شهرها و خیابان هایشان را آماج حمله قرار دهد و در آن کوچک و بزرگ را به بهانه القاعده به قتل برساند و خانه هایشان عرصه تاخ و تاز تفنگداران آمریکا و نظامیان این کشور شود؟

الشامی اظهار داشت: مفاهیمی چون آزادی، جدایی جنوب یمن و حقوق ساکنان آن برای آمریکا هیچ اهمیتی ندارد، زیرا برای پی بردن به واقعیت های نهفته باید موضع آمریکا را در خصوص حقوق ملت مظلوم فلسطین طی بیش از ۶۰ سال گذشته در سایه تجاوزات دست پرورده اش اسرائیل جستجو کرد، یا موضع واشنگتن را درباره افغانستان، سومالی و دیگر کشورهایی که همچنان تحت رنج و محنت هستند دنبال کرد.

الشامی تأکید کرد: مردم یمن به ویژه ساکنان جنوب اطمینان داشته باشند که انصار الله مانند مانند گروه های دیگر نیست؛ و آنچه ماهواره‌ها و رسانه‌های زرد و فتنه انگیز و مزوردان تبلیغ می کنند صرفا با هدف تخریب چهره بخشی از ملت یمن و با هدف ایجاد گزینه جایگزین برای آن صورت می گیرد که همان القاعده است. انصار الله از ۱۹۹۴ با مخالفت با طرح های دلالان فتوای اخوان المسلمینی و تبدیل جنوب به مرکز و پایگاهی برای توطئه گران، شواهد و اسناد زیادی را ارائه کرده است که بیانگر میزان احترام آن به برادرانشان در جنوب یمن است. علاوه بر این، در زمان اجرای گفتگوها و پیش از آن در زمان جنگ های ظالمانه رژیم گذشته علیه ملت جنوب درباره مسئله جنوب مواضع محکمی اتخاذ کرد. صدها نفر از ساکنان جنوب که رژیم صالح آنها را زندانی کرده بود گواه بر این مدعاست.

الشامی اظهار داشت: اطمینان داشته باشید که تلاش هایی که امروز در سطح بین الملل علیه انصار الله صورت می گیرد بهایی است که انصار الله به این علت می دهد که رعایت کرامت و بزرگی برادرانش را در جنوب یمن باور دارد.