پايگاه خبري تحليلي «پارس»- يك نماينده مجلس هفتم و هشتم كه عضو كميسيون اصل 90 بوده است اخيرا در جلسه اي بخشي از ابعاد توزيع پول توسط محمدرضا رحيمي را تشريح كرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اين نماينده سابق مجلس با اشاره به تحركات مالي محمدرضا رحيمي در فاصله روزهاي پاياني منتهي به انتخابات مجلس هشتم و تشكيل اين مجلس گفت: «يكي از نمايندگان مجلس كه نقش محوري در ميان اصولگرايان سنتي» دارد و «آقاي رحيمي» در توزيع پول بين نمايندگان كاملا با هم هماهنگ بودند و البته احتمال مي دهم «اين نماينده محوري و اهل لابي» از منشا پول ها اطلاعي نداشته است.

وي افزود: بعد از اطلاع از توزيع اين پول ها به سراغ «اين نماينده محوري» رفتم و عرض كردم، منشاء اين پول ها و كثيف و نجس بودن آن جاي خود دارد كه بايستي به وقت خود روشن شود اما چرا آقاي رحيمي بين نمايندگان پول توزيع مي كند.

«اين نماينده محوري» در پاسخ مي گويد: ما براي انتخابات و پايان آن، اين كار را انجام مي دهيم.

به او گفتم: هر دوره كه اين كار را مي كرديد، آقاي رحيمي، رييس ديوان محاسبات نبود ولي اكنون وي در جايگاهي قرار دارد كه حتما بدانيد براي شما و مجلس هزينه درست خواهد كرد. جلوي اين كار را بگيريد.

ولي «اين نماينده محوري» حاضر نشد اين كار را بكند در همان زمان هم فكر مي كنم يكي از نمايندگان استان اصفهان آمد و موضوع را رسانه اي كرد. متاسفانه همان پول ها منشا آن شد كه اصلاح طلبان و برخي نمايندگان اصولگرا با حمايت آقاي رحيمي، فشار سنگيني جهت تغيير رياست مجلس هشتم آوردند و آقاي حدادعادل را از اين جايگاه كنار زدند.

وي در مورد نحوه انتخاب رحيمي به رياست ديوان محاسبات در مجلس هفتم گفت: در مجلس هفتم با تفاهمي كه انجام شد آقاي حدادعادل به رياست مجلس انتخاب شد و در آن مقطع دوستان ما در جريان سنتي اصولگرايان همراهي نشان دادند و آقاي ناطق هم در اين زمينه موافقت كرده بود بعد از اين جريان نوبت به انتخاب رييس ديوان محاسبات بود.

اصولگرايان سنتي و اصلاح طلبان از محمدرضا رحيمي و اصولگرايان تحول خواه نيز از آقاي فرهاد رهبر حمايت مي كردند.

آقاي فرهاد رهبر قبل از آن مسووليت مهم داشت يعني در معاونت اقتصادي وزارت اطلاعات بود و اطلاعات خوبي از ريشه هاي فساد اقتصادي و افراد جريان فساد داشت.

rahiminateghh (3)

آقاي ناطق در جلسه اي از ما خواست حال كه با رياست آقاي حدادعادل موافق بوده و تلاش كرده است. طيف تحول خواه نيز با رياست رحيمي بر ديوان محاسبات موافقت نمايد. اما اعضاي اين طيف نمي پذيرند كه حتي اعلام مي دارند كه موضوع را در صحن علني مطرح مي كنند اما آقاي ناطق نوري وساطت مي كند و اظهار مي دارد كه همه حرفهاي خودتان را در كميسيون برنامه و بودجه بزنيد و هر كه از آن كميسيون بيرون آمد را كاري نداشته باشيد.

اصولگرايان تحول خواه تمام رايزني هاي خود را انجام مي دهند ولي در كميسيون برنامه و بودجه با يك راي اختلاف، رحيمي به صحن علني معرفي مي شود.

اين نماينده دوره هاي هشتم و نهم در مورد اين فرايند گفت: بر اساس قانون، رياست ديوان محاسبات با پيشنهاد كميسيون برنامه و بودجه و راي نمايندگان انتخاب مي شود.

وي افزود: ما كه در مجلس هشتم مطلع بوديم چگونه و با امضا به برخي كانديداها پول داده اند لذا آقای رحیمی و «اين نماينده محوري» دقیقا می دانند که چه كساني و چه رقمی دریافت کرده است.

وي اضافه كرد: البته دریافت این مبلغ هم فقط مربوط به اصولگرایان نبود و برخی از اصلاح طلبان هم که قول همکاری داده بودند از این مبلغ دریافت کرده بودند. خیلی از اصولگرایان هم چنین پولی را دریافت نکردند. اما مي دانم كه برخي نمايندگان مدعي حمايت از دولت در آن مقطع سكوت كردند  و طيف سنتي اصولگرايان نيز كه همواره حامي آقاي رحيمي بوده اند.

rahiminateghh (4)

rahiminateghh (2)