به گزارش پارس، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، شورای امنیت از حوثی های یمن خواست قدرت را واگذار کنند ، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور را آزاد ومذاکرات را برای پایان دادن به بحران در یمن آغاز کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه خود تاکید کرده است همه طرف ها باید برای سرعت بخشیدن به مذاکرات با میانجیگری سازمان ملل متحد تلاش و تاریخی را برای برگزاری همه پرسی قانون اساسی و انتخابات تعیین کنند.

در این قطعنامه همچنین احتمال اعمال تحریم ها نیز مطرح شده اما برخلاف خواست کشورهای عربی خلیج فارس ، در آن اقدامات قهری براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد درخواست نشده است.

شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس روز شنبه اعلام کردند اگر گروه های رقیب در یمن نتوانند اختلاف ها را حل کنند ، آنها وارد عمل خواهند شد اما به جزئیات در این زمینه اشاره نکردند.

محمد عبدالسلام سخنگوی حوثی ها تاکید کرد مردم یمن در برابر تهدیدها ،‌ قدرت را واگذار نخواهند کرد.

عدن در کنترل کمیته های مردمی

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد کمیته های مردمی پس از درگیری با نیروهای امنیتی یمن شهر عدن را به کنترل خود در آوردند.

ترکیه نیز فعالیت سفارت خود را در یمن به علت وخامت اوضاع امنیتی در این کشور به حال تعلیق درآورد .

همچنین نیروهای انصار الله با حمایت ارتش یمن بخش های گسترده ای از استان بیضا را به کنترل خود در آوردند.

نیروهای انصارالله بعد از درگیری های سنگینی که با نیروهای مسلح القاعده داشتند به این موفقیت ها دست پیدا کردند. برخی از قبایل یمنی نیز در این درگیری ها از نیروهای القاعده حمایت می کردند. این درگیری ها ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.