به گزارش پارس، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: برآیندی که تا به امروز مذاکرات هسته‌ای دارد، حداکثری - حداقلی بود، یعنی ما به طور کامل در حال انجام تکالیف خود هستیم، اما دریافت حقوق مسلم ما به آینده مبهم موکول می‌شود. این روند همان روشی است که در دوره اصلاحات اتفاق افتاد و منجر شد تکالیفی بالاتر از حدود قانونی را از ایران مطالبه کنند.

وی با اشاره به پذیرش پروتکل الحاقی در دوره اصلاحات، اظهار داشت: دولت اصلاحات در حالی که مصوبه مجلس را برای پذیرش پروتکل الحاقی نداشت، اما پروتکل الحاقی را پذیرفت و حتی امکان بازدید جاسوسان آمریکایی را تحت عنوان بازرسان سازمان انرژی اتمی فراهم کرد که نتیجه این همه امتیاز دادن منجر به مطالبه غیرقانونی تعطیلی مراکز هسته‌ای ایران شد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه همان روند گذشته دولت اصلاحات در این دوره نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: موضوعاتی که در مذاکرات هسته‌ای مربوط به آنها بود، محقق شد، اما تا به حقوق ایران رسید در کلیات باقی ماند و ما هیچ یک از حقوق خود را دریافت نکردیم.

سروری با بیان اینکه در دوره گذشته تصمیم انقلابی صورت گرفت و ما الان هر امکاناتی که داریم نتیجه همان اقدام انقلابی است، گفت: مطالبات ۱+۵ در جزئیات مطرح می‌شود و به نتیجه می‌رسد، اما به مطالبات ایران که می‌رسد به موضوعات کلی می‌رود. اگر این روند معکوس نشود و مذاکرات هسته‌ای را به صورت جزئی جلو نبریم، دچار اشتباه استراتژیکی و تاریخی می‌شویم.