به گزارش پارس به نقل از تسنیم: محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المسیره درباره مذاکرات کنونی نیروها و جریان‌های سیاسی مختلف یمن گفت: مذاکرات تا این لحظه به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: توافقی درباره مرحله آینده صورت گرفته است که شامل یک شورای ملی، مرحله انتقالی و یک شورای ریاست جمهوری است و مذاکرات تا این لحظه ادامه دارد.

وی در واکنش به اظهارات جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن درباره وضعیت موجود در منطقه مارب گفت: این توصیف قابل قبول نیست و با واقعیت وجود مغایرت دارد.

به گفته عبدالسلام، وضعیت در این منطقه با آنچه توسط عناصر تکفیری در شبوه و ابین و سایر مناطق روی می‌دهد، تفاوت نمی‌کند که این عناصر تکفیری از حمایتی سیاسی و نظامی از طرف برخی افراد در قدرت برخوردار هستند، چرا که این افراد بدنبال برهم زدن اوضاع و مشکل آفرینی برای دستیابی به راه حل های سیاسی برای خواسته های خود هستند.

وی افزود: واقعیت امر می‌گوید که درگیری با یک سری قبائل نیست بلکه با گروه القاعده مستقر در صحرا و جنوب کشور است.

عبدالسلام با انتقاد شدید از سخنان نماینده قطر در جلسه پنجشنبه شب شورای امنیت درباره اوضاع یمن گفت: معتقدیم که ملت یمن نیاز به توصیه کشوری ندارد که خودش حق آزادیهای بیان را در داخل رعایت نمی‌کند و یک شاعر را به خاطر انتقاد از مسئولان بلندپایه (قطری) بازداشت و به اعدام محکومی می‌کند. آنها در سال‌های گذشته برای یمن چه کار کردند؟ آنها هیچ کار خوب قابل ذکری برای یمن انجام ندادند.

علیاء احمد بن سیف آل ثانی سفیر قطر در سازمان ملل نیز پنجشنبه شب به نمایندگی از کشورهای شورای همکاری اتهاماتی را علیه جنبش انصار الله یمن مطرح و این جنبش را ناقض قوانین بین المللی دانست.

سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن همچنین نارضایتی خود را از سخنان جمال بن عمر که اعلامیه قانون اساسی یمن را اقدامی یکجانبه توصیف کرد، ابراز داشت و گفت: این توصیف درست نیست و حتی این توصیف را نمی توانیم بپذیریم زیرا اکثریت ملت یمن برای پر کردن خلا سیاسی موجود وارد عمل شد و شورای ملی در همه مناطق یمن در آن شرکت کرد و آنچه اعلام شد توصیف دقیقی نیست.

وی درباره بسته شدن برخی سفارت‌های غربی در یمن گفت که این یک تصمیم سیاسی است.

عبدالسلام گفت: سفارت آمریکا از طریق میانجی عمانی گفت که آنها می‌خواهند اتباع خود را تخلیه کنند و با اینکار موافقت کردیم و وقتی درباره علت آن سوال کردیم گفتند که نگرانی های امنیتی وجود دارد و کاری برای انجام دادن ندارد و کمیته های انقلاب برای خروج آنها هماهنگی کردند و درنهایت، این تصمیم مربوط به خودشان است.

وی افزود: کسانی که از یمن خارج شدند، 128 نفر بودند که اکثر آنها تفنگداران دریایی بودند و دارایی ها و امول و سلاح ها و اسناد خود را نابود کردند و این امر نشان می دهد که (سفارت) لانه‌ای جاسوسی بود.