به گزارش پارس آیت الله موحدی کرمانی در گفتگو با مهر در پاسخ به سوالی درباره معیارهای مناسب برای انتخاب یک نماینده در مجلس آینده اظهار داشت: خوشبختانه در فصل و زمان لازم، مقام معظم رهبری معیارها را بیان می کنند و مردم باید به خوبی به شاخص هایی که از سوی رهبری مطرح می شود گوش کرده و بر اساس آن دقیقا عمل کنند.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران افزود: در مجموع تدین، تخصص، نشاط کاری، کارآیی و احساس مسئولیت از جمله شاخص هایی است که باید در انتخاب رییس جمهور و نمایندگان مجلس به آن توجه کافی و جدی صورت گیرد.

نشاط کاری و احساس مسئولیت از شاخص های مهم یک نماینده است

وی با اشاره به مسئولیت خطیر یک نماینده مجلس در چهارسال دوره مسئولیت خود ادامه داد: یک نماینده مجلس باید بداند که در چهار سال مسئولیت خود در مجلس، وظایف سنگینی را برعهده دارد و بنده همواره یکی از دعاهایی می کنم آن است که خداوند کوتاهی های من را در 18 سال نمایندگی مجلس ببخشد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: یک غفلت و بی توجهی می تواند موجب شود تا قانونی بد و ناقص به تصویب برسد و آنهایی که نسبت به تصویب قانون بد بی توجهی می کنند در آن مقصر خواهند بود.

هیچ فرد و یا گروهی نمی تواند در مقابل رهبری بیاستد

آیت الله موحدی کرمانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره فعالیت برخی گروه ها برای حضور در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جامعتین در این زمینه فعال هستند و دارند موارد مختلف را بررسی می کنند و مردم نیز باید حواسشان باشد که جامعتین به عنوان امین مردم چه نظری را می دهد.

وی در پاسخ به سوالی دیگری درباره تلاش برخی گروه ها و جناح ها برای نفوذ در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا زمانی که مقام معظم رهبری هستند هیچ فرد و یا گروهی نمی تواند در مقابل رهبری بیاستد و امیدواریم سایه مقام معظم رهبری که شخصیتی بیدار و آگاه هستند بر سر انقلاب اسلامی مستدام باشد.