به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی نهاجا: امیر «حسن شاه‌صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، در دیدار اخیر فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی با فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) گزارشی را محضر معظم‌له تقدیم کرد که بخشی از متن گزارش به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

«والحمدللّه ربّ العالمین- والعاقبه للمتّقین- والجنّه لاهل التّقوا و الیقین – و ما توفیقی الّا بالله علیه توکّلت و الیه انیب »

پس از حمد خداوند رحمان و ثنای زبدهٔ خلقت و رسول رحمت و رأفت، حضرت ختم المرسلین و سلام بر امید منتظران، که میراث دار حرمت ذوالفقار است و تسبیح فاطمی، درود به روح خدایی امام سفر کردهٔ امت، و آنان که تاج شجاعت بر سر نهاده و ملک را به مقصد ملکوت، سبک بال درنوردیدند. سلام به محضر حضرتعالی، که شناسای طریق ایثار و علمدار نهضت انتظارید.

همه ساله فرصت این دیدار و شرفیابی، یادآور حماسه نسلی ستم ستیز است، که طوق بندگی طاغوت را گشودند و همپای ملت انقلابی، در مسیر تشکیل نمونه ممتاز نظام مردم سالار دینی، مبتنی برهدایت ولایت مطلقهٔ فقیه گام برداشتند. نظام نو ظهوری که به دلیل منش سیاسی، اجتماعی و فکری مستقل، از بدو پیروزی با واکنش­های خشن و خصمانه قدرت­های استکباری دنیا در حوزه­‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی مواجه شد، اما خطای راهبردی جبههٔ استکبار، در نادیده گرفتن دست بر‌تر قوای تقوا، در معادلات و معارضه با نظام مبتنی بر هدایت ولایت، علاوه بر شکست قدرت قهر و غلبه، منجر به ایجاد عمق راهبردی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، و افزوده شدن مفهوم مقاومت به ادبیات سیاسی عالم گردید.

بدیهی است که مقاومت پیروزمندانه در جبهه‌های جهاد اقتصادی و سیاسی، بدون اتّکا به بنیهٔ دفاعی قدرتمند و خودکفا، امکان پذیر نبوده و نیست؛ از همین رو نیروی هوایی از بدو پیروزی انقلاب، و متعاقب خروج مزدوران خارجی از اتاق‌­های فکر فرماندهی تا سرپنجه ­های عملیاتی، آستین همّت خود را بالا زده و در مسیر خودکفایی، راهی پر فراز و نشیب، اما عزّتمند را طی نموده‌­اند.

سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی الهی هوایی، که یادگاری از نگاه دور اندیش حضرتعالی به افق استقلال تجهیزاتی نیروهای مسلح بوده، با استفاده از تجربیات ۳۶ سال گذشته، و ارتباط موثّر و مستمر با مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان، با هدف هم افزایی بین صنعت نظامی و شرکت‌های پیشرو، و عدم قناعت به وضع موجود، در سال جاری گام‌های بلندی برداشته است.

استیصال و شکست‌­های مفتضحانهٔ بدخواهان جمهوری اسلامی ایران، ازجمله در فتنه پیچیدهٔ ۸۸، اهتمام دشمن را به استحالهٔ فرهنگی معطوف داشته است، تا با سکولاریزه کردن دین و ترویج ساده‌اندیشی و اباهه‌گری، اسلام پرهیزکاری را به اسلام آمریکایی تبدیل کند، از این رو در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملّی و مدیریّت جهادی مزیّن گردید، در حوزهٔ مکتبی، علاوه بر ساخت و تقویت مساجد، اماکن و زیرساخت‌های فرهنگی، و توجه بیش از پیش به تعمیق باورهای دینی بویژه در مراکز آموزش کارکنان وظیفه، با برگزاری دوره‌های بصیرت برای خانوادهٔ بزرگ نهاجا اعم از کارکنان پایور و خانواده‌های نجیب ایشان، و دانشجویان و هنرآموزان، توجّه جدی‌ای به حوزهٔ فرهنگ دینی گردیده است.

علاوه بر آن، با توجه به رویش­‌های جدید در بدنهٔ فرماندهی و سرپنجه­‌های اجرایی، ضمن بهره‌گیری از تجربیات گنج جنگ در تدوین دکترین دفاعی، به آشنایی هر چه بیشتر کارکنان با تاریخ جنگ تحمیلی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، و احیای ارزش­های دفاع مقدّس توجه ویژه‌ای شده است. اصرار بر انجام دیدارهای چهره به چهره با کارکنان گرفتار و معیل و خانواده‌های محترم ایشان، و همچنین، استمرار دیدار و دلجویی از خانواده‌های معزّز شهدا و ایثارگران، علاوه بر تذکّر مستمر برای یادآوری هزینه‌های استقلال و آزادیمان، دست ما را به ثمرهٔ شیرین دعای مجیب ایشان، برای توفیق در مسیر حرکت رو به رشد نهاجا رسانده است.

پس از گذشت ۳۶ سال از عمر پر برکت جمهوری اسلامی ایران، دشمنانی که منتظربه شماره افتادن نفس‌های انقلاب بودند، با نگاهی مأیوس، استقامت عاشورایی ملتی را رصد می‌کنند که تراز ولایت‌مداری آن‌ها قمر بنی هاشم علیه‌السلام است، و راز ماندگاری خود را سر در گرو ولایت داشتن می‌دانند. ملتی که در مکتب عاشورا آموخته است که راز با حسین ماندن، دست رد زدن به سینهٔ امان‌نامه‌هاست، غیرت ولایی خود را وجه‌المصالحه قرار نداده و معتقدند، آنچه هزینه‌های نظام مقتدرشان را در مواجههٔ با جبههٔ استکبار افزایش می‌دهد، پافشاری بر آرمان‌ها و دیپلماسی انقلابی نیست، بلکه پا پس کشیدن و چند صدایی ناشی از هم‌صدایی عده‌ای با دشمنان زیاده خواه است، که ان‌شاالله همچون گذشته در طنین هیبت حضور ملّت شریف ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال گم خواهند شد.

جا دارد در سالگرد پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی، چه آنهایی که از سر دلخوری به دلیل به محاق رفتن اشرافیت سیاسی خویش، چه آنهایی که پُشتِ سنگرِ تفسیرِ به رایِ خود، به نامِ دفاعِ از اندیشه‌هایِ نابِ امامِ راحل رحمة‌الله علیه، با انکار عقلانیت سیاسی دیگران، به مفاهیم مقاومت و شعارهای اصیل انقلاب، لبخند انکار می‌زنند و چه آنهایی که دانسته یا ندانسته، از نمد پوسیدهٔ فتنه و احیای اصحاب آن، در پی دست و پا کردن کلاه مجد و بلند آوازگی برای خود هستند، و هیزم به هیمهٔ آتش لجاجت می‌گذارند، در عصر غیبت، برای عقب نماندن از کاروان منتظران واقعی منجی موعود، و ملّت شریف ایران که صاحبان اصلی انقلابند، و شاخص سنجش رفتار مسئولین را حرکت در مسیر ولایت می‌دانند، ضمن پرهیز از جداکردن راه سیاست از صداقت، هر روز این رجز شگفت‌انگیز زهیر ابن قین رضوان‌الله تعالی علیه، در روز عاشورا را تکرار کنند که فرمود: خداوند ما و شما را به ذریّهٔ پیغمبر خود آزمایش کرده تا ببیند ما و شما چه می‌کنیم.

این تجدید بیعت سربازانتان در نیروی هوایی نه‌تنها همین امروز، بلکه هر ساعتی است که در طریق سربازی خود گام می‌­زنیم، و رجاء واثق داریم که مهر و عنایت رهبر عزیزمان نه‌تنها همین ساعت، بلکه هر لحظه ایست که دست به دعا بر دارند. ان‌شاءالله.

والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته