به گزارش پارس به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناسا در رابطه با این تصویر گفت: این سرزمین تاریک همانند یک منطقه آبی که به دریای زرد تا دریای ژاپن پیوسته، به نظر می‌آید. حتی پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی نیز با جمعیتی برابر با 3.26 میلیون تن در مقایسه با شهرهای کوچکتر در چین و کره‌جنوبی تاریک‌تر است.

این عکس توسط یکی از اعضای هیات اعزامی شماره 38 ناسا که بر فراز شرق آسیا پرواز می‌کرده، گرفته شده است.

ناظران گمان می‌کنند، این تصاویر ثابت می‌کنند که رهبران کره‌شمالی یا قادر نیستند و یا نمی‌خواهند که تاسیسات لازم برای یک نیروگاه برق را ایجاد کنند.

اما روزنامه رسمی کره‌شمالی در سرمقاله اخیر خود ضمن رد اظهارات این منتقدان گفت: ممکن است منتقدان ثبت این تصویر ماهواره‌ای را تشویق کنند اما ماهیت جامعه به نور و فلاشر زدن نیست.

براساس گزارش «موسسه وحدت ملی کره» در سال 2014 میلادی، برق در کره‌شمالی گهگاه و غیرقابل اطمینان است و خانه‌هایی که برق دارند اغلب تنها چند ساعت در روز می‌توانند از برق استفاده کنند. حدود نیمی از جمعیت 24 میلیون نفری کره‌شمالی در فقر کامل زندگی می‌کنند و اکثر خانه‌ها و آپارتمان‌ها با شومینه، سوزاندن چوب یا زغال گرم می‌شوند.

براساس اطلاعات بانک جهانی، مصرف برق در کره‌شمالی تنها 739 کیلووات بر ساعت است در صورتی که مصرف برق در کره‌جنوبی 10 هزار و 162 کیلووات بر ساعت است.