به گزارش پارس به نقل از فارس، علی جنتی وزیر ارشاد در حاشیه نشست با اقلیت ها دینی در جمع خبرنگاران در خصوص حضور شفیعی در مرکز هنرهای نمایشی گفت: حکم ایشان صادر شده است و روز گذشته ابلاغ شد.

وی در خصوص شایعه رفتن ایوبی معاون سینمایی ارشاد از این معاونت گفت: این مسئله شایعه است و ایشان قرار نیست بروند.

جنتی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده سازی وزارت ارشاد برای رسانه های منتقد گفت: این مسئله ابدا درست نیست؛ ما به هیچ وجه بین رسانه های منتقد و موافق فرق نمی گذاریم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه با رسانه‌های منتقد چگونه عمل می‌کنید، افزود: مطبوعات و خبرگزاری هایی که مجوز می خواهند؛ به هیچ وجه نگاه نمی کنیم که آن رسانه برای چه کسی است؛ شرایط عمومی که برای بررسی مجوز وجود دارد را انجام می‌دهیم؛ برای یارانه مطبوعات هم شرایط را شفاف بر روی سایت معاونت مطبوعاتی قرار داده ایم؛ و طبق آن عمل می شود.

وی تاکید کرد: در خصوص تخلفات هم، همین اتفاق می افتد؛ بارها و بارها در هیئت نظارت بر مطبوعات تاکید کرده ایم که هیچ گرایش جناحی یا حزبی نداشته باشیم و مانند قانون عمل کنیم؛ و ابدا به دنبال این حرف ها نیستیم؛ اگر انتقاد سازنده باشد استقبال می کنیم؛ اگر من عیبی داشته باشم و کسی آن عیب را بگوید به هیچ وجه اشکال ندارد.

جنتی افزود: روایتی داریم که می گوید بهترین برادر من کسی است که عیوب من را بگوید اما تخریب و خلاف نباید بکنند؛ مثل این روزها که خلاف به آقایان مراجع گزارش دادند که تک خوانی زن ها صورت می گیرد.

وزیر ارشاد در خصوص عزل علی شجاعی صائین از اداره کتاب گفت: مدیر جدید برای این اداره هنوز انتخاب نشده است، و با سرپرست اداره می شود؛ اما این حرف ها و شایعه ها که مطرح شد که ایشان به خاطر اینکه به کتابی مجوز نداده اند عزل شدد صحت ندارد.

جنتی گفت: ما نامه ای را به همه مدیران ارشاد ابلاغ کردیم که یک دستورالعملی را در آن ذکر کردیم اما ایشان از این دستورالعمل تخلف کردند، و همین باعث اخراج شان شد.

وی در پاسخ به سوالی به سوالی مبنی بر اسنکه مصاحبه با رسانه ها علت اخراج ایشان بود گفت: اخراج ایشان ربطی به این مسئله ندارد.

جنتی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس که آیا شما ایشان را اخراج کردید یا معاون فرهنگی گفت: برکناری ایشان را من شخصا نوشتم و به دست آقای صالحی دادم.