به گزارش پارس به نقل از 55 آنلاین،در طی سالهای پس از انقلاب اسلامی ایران عربستان سعودی بیشترین دشمنی و عناد را با کشور، مردم و مذهب ایرانیان داشته است و در جنگهای مختلفی علیه ایران و ایرانی با تمام وجود در جبهه مخالف هر توانی داشته است به کار برده است.

روز گذشته بحثی در رسانه ها مطرح شد به عنوان بازی باخت-باخت ایران و عربستان  در آن مطلب به نکاتی اشاره شده بود از جمله نقش آیت ا... هاشمی رفسنجانی را برای بهبود روابط با عربستان.

به هیچ عنوان نمی توان از نقش مهم ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام غافل شد و حتما می بایست از این اعتبار برای رفع مشکلات خارجی و داخلی استفاده کرد اما در این گفتگو 2 نکته بسیار مهم است که به آنها اشاره می شود:

1)  ایشان اشاره کرده بودند قیمت نفت در ابتدای انقلاب 10 دلار بود ولی رایزنی های آیت ا.. هاشمی رفسنجانی و پیش بینی های ایشان باعث شد که پس از مدتی نفت به 100 دلار برسد. تاریخ قیمت نفت و علی الخصوص تاریخ اوپک در مورد این مطلب رویکردی متفاوت دارد، علی الخصوص در برهه سالهای 60 تا 64 و پس از آن نیز عدم تصمیم گیری صحیح مدیران ارشد نفتی کشور منجر به این شد که  عربستان از ضعف ایران بیشترین سوء استفاده را کرده و به خود جرات داد زائران خانه خدا را به گلوله ببندد.

این بزنگاههای اقتصادی و تاریخی در سالهای 76 در اجلاس اندونزی اوپک و در اجلاس امسال اوپک نیز تکرار شد و در همه موارد با عدم تصمیم گیری صحیح اقتصادی مناسب اقتصاد عربستان تقویت شد و توانست دشمنی اش را با مردم و ملت و دولت ایران عیان تر کند.

در تمام این مجادلات نفتی طی 35 سال گذشته اگر آیت ا... هاشمی رفسنجانی توانشان را برای جلوگیری از تصیع حقوق ملت استفاده کرده اند ولیکن به نظر منجر به کسب نتیجه مطلوب نشده است.

2)  مبحث مهم بعدی اینست که اگر یک فردی در دنیا دارای اعتبار شود قطعا از توانایی فردی و شخصی ایشان نیز نشات گرفته شده است و هر فرد دارای اعتبار به خوبی می داند که برای حفظ اعتبار آن می بایست منافع جامعه خود  را نیز لحاظ  کند امروز وضعیت منطقه خاورمیانه و جنگ قدرت سیاسی اقتصادی نظامی  در بیشتر موارد تخاصم به نفع مردم ایران در حال رقم خورده است در بحرین بیداری اسلامی پا گرفته است، در یمن شیعیان پس از صدها سال حاکم شده اند، در عراق سلفی ها و داعشی ها و طرفداران سعودی در حال عقب نشینی هستند، در لبنان و فلسطین مقاومت جان تازه ای گرفته است، تنها در جنگ قیمت نفت و جنگ اقتصادی به علت هجمه تحریمهای بین المللی عربستان برتری نسبی دارد.

در این بین اگر بخواهیم از وجه و اعتبار ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت  نظام  برای کسب منافع ملی خرج کنیم این نکته را باید در نظر بگیریم که این رابطه تنها منجر به کمک به فضای اقتصادی نفتی شود که ضعف کشور ماست نه اینکه خدای ناکرده درگیریهای که دست بالا داریم دوستانمان را نا امید کنم به امید امیدواری به همراهی عربستان سعودی با آن پیشینه عناد عیان با ایران و ایرانی منجر به ضررهای بسیار زیادی به کشور و اقتصاد و جنگ شد.