به گزارش پارس به نقل از ایسنا: سخنان امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در جمع کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی از همان لحظات اولیه بازتاب‌های گسترده‌ای در میان رسانه‌های عربی داشت.


سایت خبری روزنامه الوئام عربستان در تیتری درباره توافق هسته‌ای نوشت که آیت الله علی خامنه‌ای امروز یک‌شنبه گفت که او هرگونه توافق هسته‌ای با شش قدرت‌ بزرگ را تا زمانی که مخالف با منافع کشورش نباشد، خواهد پذیرفت.

روزنامه الوسط نیز نوشت: رهبر بزرگ ایران امروز یک‌شنبه (8 فوریه 2015) گفت که هر گونه توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ را تا زمانی که در تعارض با منافع کشورش نباشد، خواهد پذیرفت.

این روزنامه افزود که ایشان در سخنانی در جمع کارکنان نیروی هوایی با اشاره به مذاکرات جاری بیان کردند "با توافقی که به دنبالش هستند، موافقت خواهم کرد". مذاکره‌کنندگان (هسته‌ای) ما سعی می‌کنند تا سلاح تحریم‌ها را از دشمن بگیرند. اگر بتوانند این مساله بسیار بهتر خواهد بود و اگر هم شکست بخورند همگان باید بدانند که ما ابزارهای زیادی برای کند کردن این اسلحه در اختیار داریم.

سایت النشره نیز در خبری با تیتری از مقام معظم رهبری با این عنوان که "با توافق هسته‌یی که می‌تواند به دست بیاید، موافقم اما نه توافق بد" افزود آیت الله علی خامنه‌ای گفت که ما با توافق هسته‌ای که می‌تواند حاصل شود، موافقیم اما موکدا نه یک توافق بد. معتقدیم که دست نیافتن به توافق بهتر از دستیابی به توافق بد است.

رهبر معظم ایران گفت که توافق بد آنی است که به ضرر منافع ملی باشد و به کرامت و عظمت ملت ایران اهانت کند.

شبکه المنار نیز با انعکاس سخنان مقام معظم رهبری در خبری با عنوان "امام سید علی خامنه‌ای: دست نیافتن به توافق بهتراز توافق هسته‌ای است که به ضرر منافع ملت ما باشد" اعلام کرد: امام سید علی خامنه‌ای امروز تاکید کرد که ملت ایران از دستیابی به توافق هسته‌یی که عزت و کرامتش را حفظ کند، حمایت خواهد کرد.

وی افزود که ملت ایران هرگز تسلیم قلدری‌ها نخواهد شد.

شبکه المیادین نیز در تیتری به نقل از مقام معظم رهبری با این عنوان که "آمریکا بزرگ‌ترین زیان دیده از شکست در مذاکرات هسته‌ای خواهد بود" آورده است: رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد، این آمریکا است که بزرگ‌ترین متضرر خواهد بود نه ایرانی که راه حل آن در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

سومریه نیوز نیز نوشت: "هرگونه توافق هسته‌یی خوب با قدرت‌های بزرگ را خواهیم پذیرفت."

روزنامه‌های المستقبل، العرب و الاقتصادیه نیز به انتشار بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری بر روی سایت‌های خود پرداختند.

در سالروز بیعت تاریخی فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در بخش‌هایی از سخنان خود در این دیدار خاطر نشان کردند: بنده با توافقی که بتواند انجام بشود موافقم، البته با توافق بد موافق نیستم.

ایشان اظهار کردند: آمریکایی‌ها مرتب می‌گویند توافق نکردن بهتر از توافق بد است، ما هم با این موافقیم.

رهبر معظم انقلاب گفتند: توافق نکردن بهتر از توافقی است که با منافع ملت ما در تضاد است.

ایشان هم‌چنین خاطرنشان کردند: مذاکره‌کنندگان ما تلاش می‌کنند که حربه تحریم را از دست دشمن بگیرند، اگر توانستند که چه بهتر؛ اگر نتوانستند همه بدانند راه‌های فراوانی در کشور هست که این حربه را کُند می‌کند.