به گزارش پارس به نقل از مهر ، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس تیم مذاکره کننده هسته ای از روز جمعه به منظور شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده بود، امشب در پایان سفر سه روزه به ایران باز می گردد.  

بر اساس این گزارش ظریف در سفر ۳ روزه در مونیخ در ادامه مذاکرات هسته ای با همتایان خود در گروه ۱+۵ گفتگو کرد. ظریف در این راستا با وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و روسیه دیدار و گفتگو کرد.  

وزیر امور خارجه در رأس تیم مذاکره کننده هسته ای در اولین و آخرین روز گفتگوها با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و تیم مذاکره کننده این کشور دیدار کردند.

همچنین وزیر امور خارجه با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در راستای مذاکرات هسته ای دیدار و گفتگو کرد.  

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه نیز دو دور گفتگوهای دو جانبه با همتایان آمریکایی و یک دور گفتگو با همتایان فرانسوی و آلمانی خود داشتند.  

بر اساس این گزارش در این دور از گفتگوها در مونیخ قرار بود طرفین علاوه بر گفتگو در خصوص جزئیات درباره نحوره ادامه مذاکرات نیز گفتگو کنند که خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد بر اساس تصمیم طرفین قرار است گفتگوها به صورت دو جانبه ادامه پیدا کند که هنوز زمان و مکان آنها مشخص نیست. به نظر نمی رسد فعلا نشستی رسمی بین ایران و کشورهای ۱+۵ در دستور کار مذاکرات باشد.

به هر حال حدود یک ماه و نیم دیگر ضرب الاجل ۴ ماهه مذاکرات( ۲۴ مارس) به پایان خواهد رسید. البته بر اساس بیانیه وین طرفین تا تیر ماه برای توافق جامع فرصت دارند.

هنوز درباره جزئیات مذاکرات در مونیخ و اینکه آیا پیشرفتی صورت گرفته است یا خیر، خبری در دست نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در گفتگویی اعلام کرد:  اگر ما در آخر به توافق نرسیم تلاش خود را انجام داده ایم و فرایند دیگری را پیش می بریم. این آخر جهان نخواهد بود آنچه تمایل داریم را ادامه می دهیم و برای منافعمان تلاش می کنیم.

ظریف در مونیخ علاوه بر دیدار با وزرای خارجه ۱+۵ با وزیر امور خارجه عراق، نخست وزیر لبنان، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس جمهور اسلوونی نیز دیدار و گفتگو داشت.