به گزارش پارس به نقل از فارس ، در آستانه اعلام نامزدی گروه‌های سیاسی مختلف مصری برای انتخابات پارلمانی این کشور، حزب «الدستور» مصر اعلام کرد که در این انتخابات شرکت نخواهد کرد.

این حزب که «محمد البرادعی» مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی موسس آن است، شنبه (دیروز) اعلام کرد که به دلیل مخالفت دولت مصر با مطالبات گروه‌های سیاسی کشور برای ایجاد اصلاحات در قانون انتخابات، در آن شرکت نخواهد کرد.

قرار است انتخابات پارلمانی مصر در ماه‎های «مارس و می» (فروردین و اردیبهشت) آتی برگزار شود.

«خالد داوود» سخنگوی حزب الدستور مصر در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن برای پایگاه خبری «بوابة الاهرام» ارسال شد، اعلام کرد که فضای سیاسی جاری، احزاب سیاسی را برای شرکت در انتخابات ترغیب نمی‌کند. مخالفت دولت با مطالبات پیاپی مبنی بر اصلاح قانون انتخابات کمکی به بهبود حیات سیاسی مبتنی بر تعددگرایی حزبی و تبادل قدرت در کشور نخواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، اتخاذ چنینی سیاستی از سوی قاهره بیانگر تمایل به تنگ کردن عرصه سیاسی و منحصر کردن آن به افراد بانفوذ، سرمایه‌دار و صاحبان نفوذ و پول است.

داوود اظهار داشت: تداوم تجاوزهای بزرگ به حقوق بشر که نقطه اوج آن، شهادت «شیماء الصباغ» و تداوم زندانی ماندن ده‌ها جوان از احزاب مدنی به دلیل وجود قانون ظالمانه درباره تظاهرات‌ها است، موجب به بن‌بست رسیدن افق سیاسی کشور و ایجاد تردید در امکان برگزاری انتخابات پارلمانی در فضایی آزاد است.

وی گفت: حزب الدستور بارها خواستار باز شدن عرصه برای مشارکت سیاسی در کشور شده است اما همه این تلاش‌ها به دلیل مخالفت دولت با مطالبات عادلانه ما به شکست انجامید و همین مسئله شورای عالی حزب ما را به تحریم انتخابات پارلمانی آینده ناگزیر کرد.

هفته گذشته هم حزب «مصر قدرتمند» به ریاست «عبدالمنعم ابوالفتوح» رسما انتخابات پارلمانی این کشور را تحریم کرد.

حزب الدستور، اواخر سال گذشته میلادی، به ائتلاف جریان دموکراتیک برای شرکت در انتخابات پیوست اما اکنون این انتخابات را تحریم می‌کند.