به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  در سال 2013، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به حمله مرگبار کماندوهای اسرائیلی در سال 2010 به کشتی ناوگان آزادی نوار غزه که در اثر آن 10 فعال ترک کشته شدند، واکنش نشان داد. وی نسبت به این حمله اظهار تاسف کرد اما از این بابت عذرخواهی نکرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل اخیرا نسبت به تصمیم ترکیه درخصوص شرکت نکردن در کنفرانس امنیتی مونیخ به دلیل شرکت هیأت اسرائیلی در این کنفرانس واکنش نشان داد.

وب سایت اسرائیلی یدیعوت آحارونوت به نقل از لیبرمن گزارش داد: تصمیم آنکارا بار دیگر ثابت می‌کند که تا چه اندازه عذرخواهی ما از ترکیه یک اشتباه عظیم بود.

لیبرمن عنوان کرد: تا زمانی که رهبران فعلی ترکیه تحت رهبری رجب طیب اردوغان و نزدیکانش کنترل این کشور را در دست دارند هیچ شانسی برای ترمیم روابط میان اسرائیل و ترکیه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ترکیه در دوران رهبری اردوغان تنها علاقه‌مند به حمله و ضربه زدن به اسرائیل است و ما باید مطابق با آن برخورد کرده و از منافع اسرائیل حمایت کنیم.

در تاریخ شش فوریه، مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش در کنفرانس امنیتی مونیخ به دلیل شرکت هیاتی از جانب اسرائیل شرکت نخواهد کرد.