به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: وزیران امورخارجه ایران و روسیه روز شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در پشت درهای بسته دیدار کرده و در مورد همکاری های دوجانبه، مسایل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان شده است: دو طرف در این دیدار در مورد حل و فصل برنامه هسته ای ایران گفت وگو کرده و در خصوص مسایل مهم خاورمیانه از جمله موضوع سوریه به تبادل نظر پرداختند.

وزارت امورخارجه روسیه روز شنبه در بیانیه دیگری به دیدار سرگئی لاوروف با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ اشاره کرد.

این دیدار هم در پشت درهای بسته انجام گرفت و وزیر امور خارجه روسیه و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد روند مذاکرات هسته ای ایران گفت وگو کردند.

لاوروف در این دیدار مهارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی روند اجرای تعهدات ایران در عرصه هسته ای در مورد طرح اقدامات مشترک، که در مذاکرات 24 نوامبر سال 2013 ایران و گروه 1+5 تایید شده است، را خوب ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی مفاد توافق جامع میان ایران و گروه 1+5 باید نقش کلیدی ایفا کند.

وی افزود: برای حفظ شرایط فعالیت مستمر آژانس بین المللی انرژی اتمی باید این اقدامات (راستی آزمایی اقدامات ایران) مطابق با اصول پادمان های آژانس صورت گیرد.