پايگاه خبري تحليلي «پارس»- يك عضو جريان اصلاحات از روند جدايي «هاشمي رفسنجاني» از اين جريان سياسي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، يك عضو يكي از احزاب جديدالتاسيس اصلاح طلب با اشاره به تكاپوها و رايزني هاي آيت الله هاشمي رفسنجاني؛ از روند جدايي وي از جريان اصلاحات خبر داده و اظهار داشته كه وي آمادگي دارد در انتخابات آينده با طيف سنتي اصولگرايان همكاري نمايد.

اين عضو حزب اصلاح طلبان كه سابقه نمايندگي نيز دارد در مورد رايزني هاي آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: ايشان دو شرط اساسي براي پيوستگي به راست سنتي دارد اول اينكه احترام وي حفظ شود و تخريب هاي انجام گرفته در مورد وي  در جريان اصولگرا جبران شود و دوم اينكه فرزندش «مهدي هاشمي» از تمامي اتهامات مندرج در پرونده، تبرئه شود.

وي افزود: البته آقاي هاشمي در موضع تخريب قرار دارد و در صورتي كه به جريان اصولگرا بپيوندد راه اصلاح طلبان براي حضور در مجلس دهم، هموارتر مي گردد هر چند ايشان در وحدت جريان اصلاح طلب نقش جدي مي تواند در كنار آقاي خاتمي، روحاني و حسن خميني ايفا نمايد.

وي خاطرنشان ساخت: پيغامهايي از سوي وي به آقاي ناطق نوري و برخي عناصر سنتي اصولگرايان مخصوصا افرادي كه در اتاق بازرگاني فعال هستند فرستاده شده است.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که هاشمي رفسنجاني در رايزني هاي خود به زعم اين عضو جبهه اصلاحات چه برنامه هایي براي انتخابات آتي دارد كه حتي زمزمه همكاري با اصولگرايان را مطرح ساخته است؟ و نقشه راه آقاي هاشمي براي مجلس آينده چيست؟

اين در حالي است كه اصلاح طلبان بيش از هاشمي؛ خود و خاتمي را عامل اصلی موفقیت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می دانند و بر همين اساس تلاش دارند با تكيه بر فتح سنگر به سنگر، مجلس شوراي اسلامي و احتمالا مجلس خبرگان را از آن خود نمايند. بنابراين بايستي منتظر شفاف شدن فضاي سياسي ماند كه اصلاح طلبان نيز به چه مقدار اين بار از فشار هاشمي براي پيروزي در انتخابات آتي تمايل دارند بهره برداري نمايند؟