به گزارش پارس به نقل از فارس: حمید بعیدی نژاد که برای انجام گفت‌وگوهای دوجانبه درباره مباحث خلع سلاح و هماهنگی‌های لازم در مذاکرات هسته‌ای به مسکو سفر کرده بود با معاون وزیر خارجه و همچنین مدیر کل دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.


حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای انجام گفت‌وگوهای دوجانبه درباره مباحث خلع سلاح و همچنین انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص همکاری‌های دو کشور در مذاکرات هسته‌ای امروز به مسکو سفر کرده بود با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و مذاکره می‌کنند. در این دیدار سفیر کشورمان در روسیه نیز حضور خواهد داشت.

همچنین ملاقات بعیدی نژاد با «میخاییل اولیانوف» مدیر کل دپارتمان منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه نیز در این سفر تدارک دیده شده است.

در این دور از گفت‌وگوها طرفین به مشورت و گفت‌وگو در خصوص مباحث مهم خلع سلاح از جمله تبادل نظر پیرامون کنفرانس آینده معاهده NPT و اجرای دیگر معاهدات ممنوعیت سلاح‌های کشتار جمعی و نحوه پیگیری ابتکار ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه خاورمیانه خواهند پرداخت.

در این سفر همچنین کنفرانس مطبوعاتی نیز با حضور خبرنگاران ایرانی و روسی مستقر در روسیه برگزار می‌گردد.