به گزارش پارس به نقل از فارس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ابراز نگرانی کمیسیون متبوعش درباره مشکلات و مسائل سازمان فضایی کشور خبر داد و گفت که نظرات کمیسیون رسماً‌ برای رئیس‌جمهور و شورایعالی امنیت ملی ارسال می‌شود.


سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از نشست عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود که محمدجواد ظریف و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزرای امور خارجه و کشور برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در کمیسیون حضور پیدا کنند، اما به علت سفر ظریف به آفریقا و سفر آقای رحمانی‌فضلی به استان‌های داخلی کشور، حضور آنها در کمیسیون امنیت ملی لغو شد.

وی افزود: به همین دلیل نادر قاضی‌پور و جواد کریمی‌قدوسی نمایندگان ارومیه و مشهد طبق آیین‌نامه داخلی درخواست ارجاع سؤالاتشان به صحن علنی پارلمان را مطرح کردند و بدین ترتیب این سؤالات به صحن علنی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: علت تشکیل نشدن کمیته کارشناسی هسته‌ای که پیشتر در شورایعالی امنیت ملی تشکیل می‌شد و از این طریق مجلس در جریان مباحث هسته‌ای قرار می‌گرفت، نیز یکی دیگر از سؤالات اعضای کمیسیون بود، چرا که کمیته کارشناسی هسته‌ای ماه‌هاست که تشکیل نمی‌شود.

وی بر همین اساس یادآور شد: در این نشست گزارش محمدحسن آصفری درباره ادعای معاون اول رئیس‌جمهور و اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی مبنی بر حیف و میل ارزی ارائه و مقرر شد که موضوع مستند و با ارائه مدارک بررسی و تعیین‌تکلیف شود.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون درباره مسائلی که در حوزه سازمان فضایی کشور رخ داده ابراز نگرانی کردند که مقرر شد کمیسیون امنیت ملی نظرات خود را رسماً برای رئیس‌جمهور و شورایعالی امنیت ملی ارسال کند؛ همچنین در این نشست شرایط منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن با حضور مسئولان ذی‌ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.