به گزارش پارس به نقل از العالم: روزنامه "الاهرام" مصر به نقل از روزنامه ترکیه ای "سوزجو" تأکید کرد، "بلال اردوغان" پسر رئیس جمهور ترکیه، شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل دریایی داشت را به دفتر جدیدش در منطقه "بلربی" منتقل و ساختمانی چهار طبقه ای با مساحتی بالغ بر 10 هزار و 500 متر مربع در آن احداث کرد.


خرید زمین و احداث ساختمان در این منطقه، 340 میلیون لیره ترکیه (معادل 150 میلیون دلار) هزینه داشت.

حراست از دفتر جدید شرکت، به نیروهای امنیتی غیر نظامی و نیروهای دارای لباس رسمی واگذار شده است.

همچنین دفتر شرکت انتقال نفت که صاحب آن "ضیاء ایلجان" شوهر خواهر اردوغان و "مصطفی اردوغان" عموی رئیس جمهور است، 29 دسامبر 2014 به منطقه "توزلا" در استانبول منتقل شد.
شرکت سهامی "بی.ام.زی" که در زمینه حمل و نقل دریایی و ساخت کشتی فعال است، نیز در تاریخ 9 ژانویه 2015، به نام بلال اردوغان، مصطفی اردوغان و ایلجان، در اسناد تجاری ثبت شد.

روزنامه چپگرای سوزجو تاکید کرد: خاندان اردوغان، در زمینه حمل و نقل دریایی بسیار پیشرفت کرده و با امضای قراردادهای تجاری با برخی کشورها و رژیم اسرائیل به ثروت رسیده اند.

پیش از این، رسانه ها فاش کرده بودند که " براق "، فرزند ارشد اردوغان، 5 فروند کشتی بازرگانی دارد. عمو و شوهر خواهر اردوغان نیز که وارد عرصه حمل و نقل دریایی شده اند نیز چند فروند کشتی دارند.

در تاریخ 17 دسامبر 2013 فایل های صوتی منتشر شد که در آن، اردوغان از بلال می خواهد فوری 30 میلیون یورویی که در منزل دارد به مکانی دیگر منتقل کند. مخالفان اردوغان بر این باورند که وی با رشوه گرفتن از بازرگانان، تاکنون توانسته است صدها میلیون لیره به جیب بزند.