به گزارش پارس ؛ شبکه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال پست، در بند چهارده این بیانیه پانزده ماده ای که به موضوع اتمی ایران مربوط می شود آمده است: وزاری خارجه بر حمایت خود از تلاش ها برای یافتن راه حلی بلند مدت و جامع برای موضوع اتمی ایران از طریق ابزارهایی سیاسی و دیپلماتیک تاکید می کنند.

آنها همچنین از تمدید مذاکرات بین گروه پنج به علاوه یک و ایران استقبال کرده و ابراز امیدواری کردند که دو طرف بتوانند تلاش های دیپلماتیک خود را با هدف رسیدن به توافقی جامع در اولین فرصت دو چندان کنند. سرگئی لاوروف، وانگ یی و سوشما سواراجوزرای وزرای خارجه این سه کشور همچنین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را به افزایش همکاری برای حل و فصل تمامی مسائل مهم تشویق کردند.

وزرا همچنین بر روی این موضوع تاکید کردند زمانی که آژانس طبیعت صلح آمیز برنامه اتمی ایران را با ابزارهای نظارتی تایید کرد و همه مسائل مورد نگرانی حل و فصل شد ایران می تواند از تمامی حقوق خود برای کاربردهای صلح آمیز از انرژی اتمی از جمله غنی سازی اورانیوم تحت نظارت آژانس و بر اساس تعهدات بین المللی خود برخوردار باشد.

در بند پانزدهم این بیانیه مشترک که به موضوع فلسطین مرتبط است،هم آمده است: "وزرای خارجه روی این موضوع تاکید دارند که افزایش تنش اثری منفی برای دورنمای جریان سازش و امور خاورمیانه دارد. آنها از رژیم صهیونیستی و فلسطین هم خواستند که با در پیش گرفتن شکیبایی اقدامات موثری برای کاهش تنش صورت دهند. آنها همچنین از راه حلی مرتبط با قطعنامه های سازمان ملل برای حل و فصل اختلافات از جمله اصول زمین برای صلح، طرح صلح عربی با هدف ایجاد یک کشور فلسطینی مستقل ،حاکم و به پایتختی بیت المقدس (اشغالی) تاکید کردند.

آنها از جامعه بین الملل و از جمله کمیته چهارجانبه خواستند که در جهت پایان دادن به درگیریها تلاش کند. وزرای خارجه چین ، روسیه و هند همچنین از جامعه بین المللی خواستند که به حمایت و همکاری خود برای کاهش بحران انسانی در فلسطین ادامه دهد.