به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علیرضا خصوصی ثانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در مراسم رونمایی از ۲ فروند هواناو (هاور کرافت) جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار گیلان به این جمعیت اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن طرح تحول و تجهیز امکانات از طریق تعامل سازنده بدون صرف هزینه از سوی جمعیت هلال احمر، ۲ فروند هوا ناو به ارزش ۵ میلیارد ریال از سوی استانداری به هلال احمر تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه رسالت بزرگ هلال احمر حضور فعال در حوادث و بلایا برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث است، افزود: این امر مستلزم تجهیز امکانات امدادی به روز و کاربردی است تا با به کارگیری سرمایه‌های ارزشمند انسانی جمعیت هلال احمر جهت کمک به همنوع بتوانیم توانمندتر از قبل عمل کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه هاور کرافت شناوری ۲ منظوره (آبی – خاکی) که با روش هوابرد و با استقرار روی بالشتک هوای فشرده به آسانی و با نیروی رانش کم قابلیت حرکت بر روی سطوح آبی و خاکی را دارد، عنوان کرد: این هاور کرافت‌های شناور در زمان بحران و حوادثی از قبیل سیل، آب گرفتگی و برف و غیره کاربرد موثری دارد.

به گزارش هلال احمر، در این مراسم مدیر کل مدیریت بحران استانداری، امام جمعه ، فرماندار و شهردار انزلی نیز حضور داشتند.

تحویل ۳ فروند بالگرد

همچنین در این راستا ناصر چرخ‌ساز سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۳ فروند بالگرد موضوع قرارداد هلال‌احمر با شرکت پنها پس از انجام کارشناسی و آزمایش‌های لازم تحویل گرفته خواهد شد.

چرخ‌ساز با بیان این مطلب افزود: جمعیت هلال‌احمر سال گذشته به منظور حمایت از تولید داخلی برای خرید ۳ فروند بالگرد کلاس EP ۴۱۲، قراردادی با شرکت پنها منعقد کرد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: مقرر شده است این بالگردها پس از سپری شدن مراحل کارشناسی فنی از سوی هلال‌احمر و انجام پروازهای آزمایشی و کسب تاییدیه سازمان هواپیمایی کشور به هلال‌احمر تحویل داده شود.