پايگاه خبري تحليلي «پارس»- کاخ سفید، گزارشهای منتشر شده در برخی رسانه های آمریکایی مبنی بر ایستادگی "میشل اوباما" در برابر رسوم دربار عربستان با خودداری از پوشیدن حجاب در حضور پادشاه را تکذیب کرد.

mishelhijab

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "اریک شولتز" در کنفرانس مطبوعاتی کوتاهی در واشنگتن، گفت: پوشش بانوی اول آمریکا در سفر (به عربستان سعودی) همانند پوششی بود که "لورا بوش" (همسر جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا)، "هیلاری کلینتون" (وزیر سابق امورخارجه آمریکا) و همچنین "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در سفر به عربستان بود.

وی تاکید کرد: نپوشیدن روسری توسط میشل اوباما، ناشی از رفتار و تعامل رسمی عربستان با بیگانگان است.

پیش از این، "تد کروز" سناتور حزب جمهوری خواه آمریکا در مجلس سنا بر روی صفحه خود در تویتر، به میشل اوباما به خاطر حمایت از زنان و مخالفت با پوشیدن روسری به منظور رعایت رسوم عربستان سعودی تبریک گفته و تاکید کرده بود: کار خوبی کردی!

شولتز خاطرنشان کرد: درباره توئیت سناتور تد کروز حرفی ندارم که بزنم، اما باید بگویم میشل اوباما از سفری که به هند و عربستان سعودی داشت، بسیار خرسند بود و احساس کرد که پادشاه، از آن ها به گرمی استقبال کرده است. دو طرف (آمریکایی و سعودی) گفت وگوی خوبی درباره آخرین اخبار خانوادگی داشتند. آن ها همچنین درباره مدرسه خوبی که پادشاه، به منظور کمک به آموزش ِ 60 هزار زن ایجاد شده است، صحبت کردند.

mishelhijab1

میشل اوباما در اندونزی

گفتنی است رسانه های آمریکایی، پس از دیدار اوباما و همسرش با پادشاه عربستان، حضور ِ بدون ِ روسریِ میشل اوباما را به مثابه به چالش کشیدن دربار پادشاهی عربستان و حمایت از حقوق زنان خواندند.

هرچند زنان بیگانه در عربستان، بر اساس قانون از آزادی تردد بدون روسری برخوردارند، اما رسانه های آمریکایی، پوشش میشل اوباما را در سفرهای پیشین به دیگر کشورها با سفرش به عربستان مقایسه کردند.

او در سفر به اندونزی به سال 2010، لباس محلی و حجاب پوشید و در سفر به واتیکان به سال 2009 نیز لباس متعارف مسیحیان را به تن کرد.

میشل اوباما، به هنجارشکنی و پرداختن به موضوعات هنجارشکنانه در آمریکا و جهان معروف است. وی علاوه بر دامن زدن به مسائل زنان و مد روز؛ اظهارنظرهایی جنجالی در خصوص سقط جنین، آموزش زنان و دیگر مسائل دارد.