به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه «هاآرتص»‌ در مطلبی با اشاره به حمله چهارشنبه حزب الله علیه نظامیان صهیونیستی که منجر به کشته شدن ۱۵ تن از آنها شد،‌ این اتفاق را «پاسخی قابل پیش‌بینی» در مقابل تهاجم موشکی رژیم صهیونیستی علیه رزمندگان حزب‌الله در بلندی‌های جولان دانست و نوشت: با توجه به نگرانی از تنش و شروع جنگی دیگر در مرزهای شمالی، این حس وجود دارد که عملیات اسرائیل یک «اشتباه استراتژیک و عملیاتی» بوده است. این اتفاق همچنین سئوالاتی را درباره ارزیابی تصمیم‌سازانی چون نخست وزیر، رئیس ستاد مشترک و موشه یعلون (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) به وجود آورده است.
 
این روزنامه نوشت: هر اسرائیلی باید این سئوال را مطرح کند که آیا تهاجم نظامی اسرائیل ضروری بود و آیا این تهاجم به امنیت شهروندان منجر شد؟ آیا این عملیات از دست دادن چهار سرباز را که در عملیات تلافی‌جویانه حزب‌الله صورت گرفت، توجیه می‌کند؟
 
به نوشته هاآرتص، نمی‌توان مشخص کرد که آیا میان تهاجم موشکی رژیم صهیونیستی علیه رزمندگان حزب‌الله با رقابت‌های انتخاباتی نتانیاهو ارتباط وجود دارد یا خیر اما ژنرال «یواف گالانت» یکی از کاندیداهای عضویت در کنست (پارلمان اسرائیل) افشا کرد زمانی که فرمانده بوده فرصت‌های بسیاری وجود داشته تا «احمد جابری» از نیروهای نظامی حماس را ترور کنند اما او در نوامبر ۲۰۱۲، ۹ هفته قبل از انتخابات در اسرائیل ترور شد. به همین دلیل، می‌توان نتیجه گرفت زمان این اتفاق با انتخابات پارلمانی بی‌ارتباط نبوده است.