پایگاه خبری العربیه نوشت: در روش سخنرانی و مضمون نطق‌های «عبدالملک الحوثی» که بر شراکت ملی و دشمنی با غرب و اسرائیل تأکید می‌کند، شباهت بسیاری به دبیر کل حزب‌الله دارد.
العربیه افزود: حوثی‌ها هم اکنون به شکلی رسمی نام «انصارالله» را برای گروه سیاسی خود برگزیده‌اند. نخستین گروه سیاسی تشکیل شده توسط آنها «جنبش جوانان مؤمن» نام داشت که در سال 1992 اعلام موجودیت کرد. کم کم شخصیت عبدالملک جوان که خود را شخصیتی دارای اعتماد به نفس نشان می‌دهد و نطق‌های طولانی ایراد می‌کند، پدیدار شد.
شبکه سعودی خاطرنشان کرد: ناظران می‌گویند، رابطه حوثی‌ها که مذهب شیعه زیدی دارند و از مذهب شیعه اثنی عشری که در ایران، عراق و لبنان گسترده است پیروی نمی‌کند، در سایه رهبری عبدالملک الحوثی روز به روز با جمهوری اسلامی ایران توسعه یافت و ریشه‌دارتر شد. تصرف بخش‌هایی از ساحل غربی یمن توسط حوثی‌ها در سال گذشته میلادی، دستاوردی استراتژیک برای ایران به شمار آمد و گفته شده اکنون تهران به «باب‌المندب» و «دریای سرخ» دسترسی دارد. عبدالملک الحوثی همچون حسن نصرالله، کلمات تند خود را با لبخند درهم می‌آمیزد و تلاش می‌کند از فساد گسترش یافته در یمن انتقاد کند. او از فن تحریک سیاسی برخوردار است و با جدول‌های زمان‌بندی که خود تعیین می‌کند، نظر رسانه‌ها را جلب می‌کند.
این رسانه ادامه داد: «ایلی الهندی» استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه نوتردام لبنان به خبرگزاری فرانسه می‌گوید «همه گروه‌های سیاسی مسلح که در مدار شیعی و ایرانی می‌چرخند، حزب‌الله و حسن نصرالله را به عنوان یک الگو قبول دارند و حوثی‌ها از آن جمله هستند. حوثی به وضوح از گفتمان حزب‌الله الهام می‌گیرد و همچون او، با دشمنی با اسرائیل آغاز می‌کند با وجود اینکه یمن از اسرائیل بسیار دور است. شعار حوثی‌ها الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود و پیروزی برای اسلام است.