به گزارش پارس به نقل از مهر: رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا برای دیدار با مقامات چین، کره جنوبی و ژاپن هفته آینده عازم این کشورها می شود.


به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، «وندی شرمن»دستیار وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره کننده این کشور در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 به چین، کره جنوبی و ژاپن می رود. وی در این سفر که زمان آن هفته آینده اعلام شده با مقامات این کشور ها و کارشناسان غیردولتی در مورد مناسبات دوجانبه با آمریکا گفتگو خواهد کرد.

بر این اساس شرمن روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم (هفتم و هشتم بهمن) در چین با مقامات این کشور در خصوص همکاری های دو جانبه و نیز مذاکرات آتی 1+5 و ایران رایزنی خواهد کرد. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا سفر شرمن در راستای تقویت مناسبات واشنگتن-پکن انجام می گیرد.

همچنین سئول در روزهای بیست و هشت و بیست و نهم ژانویه (هشتم و نهم بهمن) میزبان دستیار وزیر خارجه آمریکا خواهد بود. در این دیدار شماری از مقامات و کارشناسان ارشد دو کشور به بحث و رایزنی پیرامون همکاری های نزدیک آمریکا و کره جنوبی در مورد تحولات شبه جزیره کره خواهند پرداخت.

روزهای بیست و نهم و سی ام ژانویه (نهم و دهم بهمن) نیز به توکیو اختصاص دارد و طی آن شرمن ضمن دیدار با مقامات ژاپنی مسائل دو جانبه، منطقه ای و جهانی را مورد بحث قرار می دهد. زمان بازگشت این مقام آمریکایی به واشنگتن تاریخ سی و یکم ژانویه (یازدهم بهمن) اعلام شده است.