این موضوع طبیعی است در مملکتی که نظم و قانون وجود دارد با هر مسئله و موضوع غیر قانونی و بدون مجوز برخورد می شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، ديده بان نوشت: در روزهای گذشته خبری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی قرار گرفته که متاسفانه برخی در داخل برنامه ریزی شده وهدفدار با دامن زدن به آن سعی در موج سواری و ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم را دارند .ماجرا با تعطیلی یکی از نمازخانه های اهل سنت در منطقه پونک تهران که از سوی مراجع قانونی صورت گرفته آغاز گردید علت واقعی این موضوع هم غیرقانونی بودن و جذب اتباع بیگانه یاد شده است. اما نکته جالب این ماجرا سناریویی بود که طراحی و اجرا شد. دهها مسجد و نمازخانه اهل سنت در تهران داریم که به خوبی ودر کمال آرامش هر هفته نمازجمعه خود را برگزار می کنند(اسامی و آدرسهای برخی از این مراکز در ذیل همین نوشته منتشر خواهد شد) به عنوان مثال آقای دکتر ویسی از بزرگان اهل سنت هر هفته در یکی از مساجد اهل سنت در تهران اقدام به برگزاری نماز جمعه می کند که در وب سایت شخصی خودشان به آدرس http://www.drveisi.com اطلاع رسانی می شود یا نمازجمعه اهل سنت در صادقیه تهران که خطبه ها و سخنان مربوط به آن در سایت اصلاح به آدرس http://www.islahweb.org منتشر و به اطلاع عموم مردم می رسدو نمونه های متعدد دیگری که جای بازگو کردن آن در این نوشته نیست. همچنین دکترعبدالرحمن پیرانی دبیر کل جماعت دعوت و اصلاح ایران در تیرماه ۸۹ در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط به نمازخانه ها و برگزاری نمازهای جمعه متعدد در تهران اشاره می نماید. قطعا مردم و هموطنان غیور اهل سنت ایران اسلامی با اشراف به وحدت خوب و مثال زدنی در کشورمان نسبت به تحرکات عده ای غافل و یا مغرض آگاهی کامل دارند و فریب غوغا سالاری و سرو صداهای بیهوده و پوشالی آن عده اندک را نخواهند خورد.در روزهای اخیر پیامهای عظیم وفراوان شخصیت های محترم و بزرگوار اهل سنت در داخل و خارج را در تقدیر از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جهت تلاش برای وحدت امت اسلامی را دیدیم اشاره ای که ایشان به تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی کردند بسیار جای تامل و تفکر دارد که باید بزرگان و عموم مردم به این مواضع شجاعانه واستکبار ستیز بپردازند.

و اما بعد…
این موضوع طبیعی است در مملکتی که نظم و قانون وجود دارد با هر مسئله و موضوع غیر قانونی و بدون مجوز برخورد می شود. آیا مردم راضی به ادامه فعالیت مراکز غیرقانونی هستند؟ قطعا جواب همه آحاد مردم منفی خواهد بود. چرا با وجود دهها مسجد ونمازخانه اهل سنت در تهران فقط مسجد تحت مسئولیت مولوی عبیدالله موسی زاده تعطیل می شود؟ آیا نباید مردم ومسئولین این حساسیت را داشته باشند که مرکزی در پایتخت کشور با وجود افراد بیگانه و تذکرات قبلی، به محلی جهت جولان عده ای با اهداف خاص نشود و حق یک حکومت است که با مراکز غیرقانونی و افراد تفرقه افکن برخوردهای لازم را داشته باشد.

محرک‌های وحدت‌شکنانه
اما بهتر دیدیم در پایان هم اشاره ای به عدم برگزاری نمازجمعه ای که قرار بود در همین نمازخانه پونک به دعوت مولوی عبیدالله موسی زاده و توسط مولانا عبدالحمید برگزار شود بکنیم. در روز جمعه و پایانی هفته وحدت در طی برنامه ای وحدت آفرین تمامی شرکت کنندگان در کنفراس وحدت به نماز جمعه تهران می روند که در این بین اعلام می گردد مولانا عبدالحمید قصد برگزاری نمازجمعه ای دیگر را دارد. این اقدام مولانا برای شرکت کنندگان خارجی کنفراس جای تعجب و سئوال داشت چرا که با و جود آنکه تمام برادران اهل سنت به نمازجمعه تهران می روند جناب مولانا عبدالحمید قصد برگزاری جداگانه نماز جمعه آن هم در یک مرکز غیر قانونی را دارند!؟ آیا مولانا نمی توانستند به همراه بقیه شرکت کنندگان در کنفراس به جهت تبیین وحدت عملی به نمازجمعه تهران بروند تا جامعه بیش از گذشته به وحدت و آرامش برسد و مردم در عمل وحدت را از برخی افراد صاحب نفوذ در بین اقوام ببینند ؟ همچنین با وجود همه ی احترامی که برای جناب مولانا قائل هستیم چرا ایشان به تحریک همراهان، در ساعات پایانی کنفرانس و هنگام نماز مغرب و عشا نیز نماز را به جماعت و حتی به امامت یکی از علمای شافعی برگزار نکردند؟

امیدواریم با توجه به اوضاع منطقه و جهان اسلام که امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و برادری هستند بزرگان دینی و قومی با توجه به سخنان ارزشمند رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در مسیر وحدت و برادری حرکت کنند و خدای نکرده با برخی سخنان و حرکات در پازل دشمنان اسلام بازی نکنند. به امید سرافرازی و پیروزی امت واحده اسلام در جهان.

برخی ازنمازخانه های اهل سنت درتهران همراه باآدرس:
۱- نمازخانه صادقیه،واقع درفلکه‌ی دوم صادقیه
۲- نمازخانه تهران ‌پارس،واقع درخیابان دلاوران
۳- نمازخانه شهرقدس،واقع درکیلومتر ۲۰ جاده‌ی قدیم
۴- نمازخانه خلیج فارس،واقع دربزرگراه فتح
۵- نمازخانه النبی،واقع درشهرک دانش
۶- نمازخانه هفت‌جوب، واقع درجاده‌ی ملارد
۷- نمازخانه وحیدیه، واقع درشهریار
۸- نمازخانه نسیم‌شهر، واقع دراکبرآباد
۹- نمازخانه رضی‌آباد، واقع درسه ‌راه شهریار
و…