به گزارش پارس به نقل از افکار طبق ارزیابی ارتش صهیونیستی، حزب الله برای پاسخ به حملات اخیر صهیونیست ها در ارتفاعات جولان که منجر به شهادت ۵نفر از اعضای حزب الله و ۶ نفر از فرماندهان ایرانی شد، دست نگه نمی دارد.

 تهران روز دوشنبه شهادت فرمانده محمد الله دادی را در این حملات تایید کرد. دریادار علی شمخانی، مشاور امنیت ملی ایران، با تهدید اسرائیل برای مجازات شهادت فرمانده الله دادی، واکنش نشان داد. وی گفت: «مقاومت پاسخ اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را با شدت و قاطعیت انقلابی در زمان و مکان مورد نظر خود خواهد داد.» فرماندهان و مدیران نظامی اسرائیل در حال آماده سازی خود برای حمله حزب الله به مرزهای شمالی یا غربی الجلیل هستند و به واحدهای امنیتی خود دستور آماده باش داده اند. پناهگاه های اضطراری باز و زرادخانه سلاح های گرم آماده شده اند.

بیشتر از حمله موشکی حزب الله، وجود تونل هایی در زیر مرزهای لبنان به سرزمین های اشغالی قرار دارند، نگران کننده است. ارتش اسرائیل هرگز وجود این تونل هارا تایید نکرده است. اما با کشف یک تونلی زیرزمینی از مرزهای غزه به سرزمین های اشغالی در جریان جنگ تابستان سال گذشته، ترس از این موضوع وجود دارد که حزب الله در این زمینه از غزه الگو گرفته باشد.

روزنامه الاخبار روز دوشنبه نوشت: اسرائیل قادر به جلوگیری از ورود نیروهای حزب الله به الجلیل نخواهد بود و ما باید در پاسخ به حملات القنیطره، ضربه وارد سازیم.

سوای از اینکه بسیار بعید است که حزب الله حمله رو به جلویی به الجلیل داشته باشد، حزب الله دو گزینه برای ارسال نیروهای خود به مرز الجلیل پیش رو دارد. کارشناسان اطلاعاتی و نظامی این سایت وابسته به ضداطلاعات رژیم صهیونیستی می گویند: با در دست گرفتن کنترل یکی از مناطق تحت تصرف اسرائیل یا محدود کردن نزدیکی آنها به مرزهای لبنان و یا ارسال نیرو به مناطق اشغالی از طریق تونل های زیرزمینی.

روز دوشنبه رادیو صدای اسرائیل سوالی در همین زمینه از یاموس گیلعاد، مشاور سیاسی وزیر دفاع صهیونیستی سوالی پرسید. وی پاسخ داد: همیشه باید آن را مدنظر داشته باشیم.