به گزارش پارس به نقل از فارس، جریان رسانه ای مخالف مقاومت تلاش کرد تا این رخداد را به مفهوم ناتوانی مقاومت ارزیابی کند و همگام با جریان های خبری گروههای تکفیری و داعش از این فرصت برای انتقام جویی از مقاومت بهره گیرد؛ تحلیل های بی محتوا و غیرحرفه ای که آکنده از کینه توزی به دستاوردهای میدانی و سیاسی مقاومت بویژه در سوریه بود بخوبی نشان از همگرایی این گروهها داشت. لحن های آمیخته به خودباختگی و سرخوردگی های باقی مانده از شکست های حقارت آمیز سالهای 1973 و شش روزه در برخی اندک نیز بچشم می خورد.

این در حالی است که حتی رسانه های رژیم صهیونیستی دیدگاهی متفاوت از این موضوع داشتند و می شد نگرانی عمیق آنان را نسبت به پیامدهای این حماقت در سطرهای مطبوعات اسرائیل دید. واقعیت این است تحلیل رسانه های دشمن نسبت به توانمندی مقاومت همواره بیش از جریان های رسانه ای خودی کشورهای عربی بوده است. صهیونیست ها نیز در فضای مجازی بیشتر نگران آینده و پیامدهای این حمله بودند. برخی از این دیدگاهها نگاه انتقادی تندی به سران سیاسی اسرائیل داشت که از دیدگاه آنان وارد یک ماجراجویی خطرناک شبیه به 2006 شدند.

با این حال ،بسیاری از  کاربران فضای مجازی، تحلیل ها و دیدگاههای متفاوتی داشتند که واقع بینانه ، قدرتمند ونشان از نگاه دقیق به رویدادهای آینده و تجربه پذیری از رخدادهای گذشته دارد. رخدادهایی که ادبیات سیاسی جدیدی را در منطقه پس از توازن سیاسی و نظامی مقاومت و پایان اسطوره سازی رژیم صهیونیستی پدید آورد.

تعریف های متفاوتی از مولفه های قدرت نظامی و توان سیاسی ایجاد شد و عمق راهبردی و امنیتی تل آویو نیز تهدید شد.

در برخی از این دیدگاهها ، به خیانت برخی از دستگاههای امنیتی کشورهای عربی اشاره شده بود . یک شهروند مصری در این باره نوشته بود : نمی توان بدون خیانت دستگاههای امنیتی غرب و جاسوسی آنان به چنین اهداف مشخص و در چنین سطحی دست یافت و من منتظر واکنش حزب الله هستم.

ابوذکی در بخش دیدگاههای القدس العربی نوشت : چرا اسرائیل به کوچک و بزرگ حزب الله رحم نمی کند و آنان را می کشد اما اجازه می دهد داعش و تروریست ها به راحتی به حال خود رها باشند؟

زیاد از المان با اشاره به حادثه فرانسه نوشت که نتیجه کار داعش در فرانسه این بود که یهودیان بیشتری به فلسطین مهاجرت کنند . بیشتر کاربران از واکنش شدید حزب الله خبر دادند. سامح از امارات نوشته بود : اگر من از طرفداران حزب الله نیستم اما بی تردید باید منتظر واکنش شدید حزب الله بود و این موضوعی است که اسرائیل باید پیش از این حمله به آن فکر می کرد.

یک شهروند عرب در روزنامه العرب نوشت : شتابزدگی اسرائیل در تغییر فضای منطقه و نیز قدرت نمایی ، این بار نیز به نفع مقاومت تمام خواهد شد.