به گزارش پارس به نقل از فارس، کمیته بانکداری سنا که پیش از این قرار بود روز پنجشنبه ۲۲ ژانویه درباره طرح جدید "منندر ـ کرک" برای اعمال تدریجی تحریم‌های جدید علیه ایران رای‌گیری کند این جلسه را یک هفته به تعویق انداخت.

مطابق آنچه روی وب‌سایت کمیته بانکداری سنا قرار گرفته این کمیته قرار است روز پنحشنبه هفته آینده برای بررسی قانون موسوم به «ایران عاری از سلاح هسته‌ای، ۲۰۱۵» و رأی‌گیری احتمالی درباره آن تشکیل جلسه خواهد داد. این کمیته همچنین اعلام کرد جلسه استماع با موضوع «دیدگاه‌ها درباره ضرورت تحریم‌های ایران» را یک هفته دیرتر از موعد قبلی و در روز ۲۹ ژانویه برگزار خواهد کرد.

ائتلاف جمهوری‌خواهان، سال گذشته موفقیتی در پیش بردن طرح تحریم‌های خود علیه ایران کسب نکردند، اما آنها اکنون با توجه به موفقیت‌شان در انتخابات میان‌دوره‌ای چند ماه پیش کنگره و کسب اکثر کرسی‌های مجلس سنا قصد دارند قدرتشان را با تصویب طرحی که اجازه تحریم‌های بیشتر علیه ایران را می‌دهد محک بزنند.

با این حال، مشکلی که در حال حاضر آنها با آن مواجه هستند این است که ۵۴ کرسی تحت کنترل آنها در مجلس سنا به هیچ وجه نمی‌تواند آنها را در برابر وتوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، که از ابتدای مذاکرات در بیانیه‌های عمومی خود را مخالفت تحریم‌های بیشتر معرفی کرده، مصون کند. آقای اوباما روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس تهدید کرد تحریم‌های جدید را وتو خواهد کرد.

کارشناسان تنش‌های بین دولت آمریکا و نمایندگان را بخشی از رویکرد «تقسیم کار» در واشنگتن برای افزایش قدرت چانه‌زنی این کشور در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.