به گزارش پارس به نقل از  فارس، کمیته روابط خارجی مجلس سنا روز چهارشنبه مذاکرات هسته‌ای ایران را با حضور دو نماینده دولت مورد بررسی قرار می‌دهد.


آنتونی بلینکن، قائم مقام وزارت خارجه و دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی روز چهارشنبه در یک جلسه استماع در مجلس سنا روند مذاکرات هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد.

طبق اعلام سایت رسمی مجلس سنا، این جلسه را کمیته روابط خارجی مجلس سنا به ریاست سناتور باب کورکر برگزار خواهد کرد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از امروز در شهر ژنو سوئیس آغاز می‌شود. با تمدید 7 ماهه ضرب‌الاجل یک ساله توافق ژنو، ایران و 1+5 تا روز 9 تیر ماه امسال برای توافق فرصت دارند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست‌وزیر کامرون روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار دادند. رهبران کشورهای انگلیس و آمریکا گفتند وضع تحریم‌های جدید ائتلاف جهانی علیه ایران را بر هم خواهد زد.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره از طرف دیگر می‌گویند قصد دارند با وضع تحریم‌های جدید دولت را به اتخاذ مواضع سخت‌تر در گفت‌گوهای هسته‌ای ترغیب کنند.

برخی کارشناسان تنش‌های بین دولت آمریکا و نمایندگان را بخشی از رویکرد تقسیم کار در واشنگتن برای افزایش قدرت چانه‌زنی این کشور در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.