به گزارش پارس به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کشورمان به منظور دیدار با مقامات عراقی و گفت‌وگو در خصوص توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با این کشور به زودی به بغداد سفر می‌کند.

 حیدر العبادی نخست وزیر عراق اواخر مهر ماه سال جاری در اولین سفر رسمی دوجانبه به ایران سفر و با مقامات کشورمان از جمله جهانگیری دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با عبادی با تأکید بر اینکه اطمینان داریم توانمندی نیروهای نظامی و مردمی عراق در حدی است که تروریست‌ها را سرکوب خواهند کرد، گفت: اطمینان می‌دهم جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در کنار ملت بزرگ عراق است پیروزی از آن ملت عراق خواهد بود.
جهانگیری همچنین اظهار داشت: کشورهایی که حامی گروه‌های تروریستی در عراق هستند بی‌تردید در آینده گرفتار این گروه‌ها خواهند شد و مشکلات و تهدیدات تروریستی محدود به مناطقی که مورد نظر آنهاست نخواهد بود بلکه دامن خودشان را نیز خواهد گرفت.
جهانگیری همچنین با تبریک تشکیل کامل کابینه عراق و انتخاب رؤسای قوای دیگر مطابق با قانون اساسی تصریح کرد: اطمینان دارم با تدبیری که در مقامات عراقی وجود دارد، ملت عراق بر مشکلات غلبه می‌کند و پیروز خواهد شد.