به گزارش پارس ؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری همایش اخیر اصلاح‌طلبان و حمایت محرز و مشخص از فتنه در این همایش اظهار کرد: اگر تاریخ بعد از انقلاب را مرور کنیم می‌بینیم اصولا عمده زمان‌ها، دولت و مسئولیت‌های اجرایی در اختیار جریان فکری اصلاح‌طلب بوده است.

وی افزود: نگاه دقیق به تاریخ پس از انقلاب گویای این مطلب بوده که بسیاری از تحولات و پایه‌گذاری‌ها چه در ابتدای انقلاب و چه در سال‌های اخیر در ابعاد اجرایی به دست اصلاح‌طلبان بوده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دولت موقت بازرگان گرفته تا دولت میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و خاتمی و همچنین مجلس سوم به صورت بارز و مجلس ششم و مجلس پنجم نیز با اقلیت تاثیرگذار و بزرگ به دست اصلاحات بوده و نقش عمده‌ای در تحولات بعد انقلاب داشته‌اند اما سئوال اینجاست که با این وجود چرا امروز مردم از جریان اصلاحات روی برگردانده‌اند؟

قاضی‌زاده تصریح کرد: امروز مردم عملکرد اصلاحات را دیده‌اند‌ و هر چه می‌گذرد بیشتر مورد اعتراض مردمی قرار می‌گیرند اما آقایان اصلاحاتی این را درک نمی‌کنند که مردم از آنان روی برگردانده‌اند.

وی تاکید کرد: عملکرد اصلاحات به گونه‌ای بوده که انگار مشروعیت نظام تا زمانی است که فقط قدرت به دست آنها باشد و این چه نوع دموکراسی و آزادی بیانی بوده که آنها ادعا می‌کنند؟ گو اینکه اگر آنان بر سر قدرت نباشند، نه نظام را قبول دارند و نه مردم را.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: این رویه اصلاحات در تضاد دموکراسی بوده، حتی اگر حکومت دینی را هم کنار بگذارید، عقلانی و منطقی هم این است که باید دست در دست هم داد و کشور را اداره کرد نه اینکه تا ببینند قدرت به دست اصلاحات نباشند در مقابل نظام قرار گیرند.

قاضی‌زاده با اشاره به حمایت از فتنه در همایش اصلاحات گفت: چرا مدام اصلاحات خود را با فتنه پیوند می‌زند؟ انگار تفکرشان این بوده و به این نتیجه رسیده‌اند که بدون تقابل با نظام نمی‌توانند بر سر قدرت بنشینند.

وی یادآور شد: این را باید به آقایان اصلاحاتی گفت که در اشتباه هستند، تا زمانی که آنان چارچوب‌های ارزشی و قانونی را رعایت کنند همه در کنار هم هستیم اما اینکه در مقابل نظام و مردم قرار گیرند تا به این شکل به دنبال به قدرت رسیدن خود باشند چیزی است که مفهومی جز ساختارشکنی ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر اصلاحات برای بازگشت به قدرت اشتباه است، یادآور شد: اگر اصلاحات در جریان بازگشت به قدرت و در چارچوب قانون قرار می‌گرفت و دست از ساختارشکنی برمی‌داشت، شاید مورد حمایت مردمی نیز قرار می‌گرفت اما ظاهرا اصلاحات می‌خواهد فقط در تقابل با نظام حرکت کند.

قاضی‌‌زاده از تلاش اعضای حزب منحله مشارکت برای اخذ مجوز با نام حزب دیگری یاد کرد و گفت: در حال حاضر همه چیز قانونمند شده و برای اخذ مجوز یک کار و کاسبی ساده نباید سابقه جرم داشت چه برسد به صدور مجوز برای فعالیت‌های یک جریان سیاسی و اجتماعی، ما از وزارت کشور خواستار توجه دقیق به قانون در صدور مجوز به احزاب هستیم.