روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: در گزارش محرمانه وزارت امور خارجه اسرائیل در مورد انزوای بین‌المللی شدیدی که این رژیم با آن مواجه است، هشدار داده شده است. در این گزارش محرمانه برخی عواقب احتمالی افزایش بحران سیاسی اسرائیل از جمله افزایش تحریم‌های اقتصادی و دانشگاهی، محدود شدن واردات تجهیزات امنیتی و از دست دادن حمایت آمریکا قید شده است.
این گزارش محرمانه که وزارت امور خارجه اسرائیل آن را تهیه و به تمام نمایندگی‌های این رژیم در سراسر جهان ارسال کرده در مورد احتمال آسیب‌های دیپلماتیکی که اسرائیل به خاطر اقداماتش با آن مواجه خواهد بود، هشدار داده است.
این گزارش محرمانه را که گیلعاد کوهن، معاون مدیر کل امور هماهنگی وزارت امور خارجه اسرائیل تهیه کرده، خلاصه‌ای است از ارزیابی که اویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه این رژیم انجام داده است. گزارش تصریح می‌کند مقامات اسرائیل باید به تحولات داخلی اروپا و همچنین آثار تحولات آتی این قاره بر اوضاع اسرائیل توجه کافی داشته باشند.
یدیعوت آحارونوت نوشت: یکی از خطراتی که وزارت امور خارجه اسرائیل خود را برای مقابله با آن آماده می‌کند، عبارت است از افزایش تحریم کالاهایی که در شهرکها تولید می‌شوند به ویژه از سوی اروپا. این اقدام می‌تواند تاثیرات زیادی بر واردات محصولات کشاورزی اسرائیل داشته باشد. نکته دیگری که از اهمیت زیادی برخوردار است، مسئله کاهش واردات تجهیزات امنیتی و تامین قطعات یدکی مورد نیاز اسرائیل است، مسئله‌ای که می‌تواند بیش از هر چیز امور دفاعی اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد.
همچنین سازمانهای امداد اروپایی در حال اجرای پروژه‌های متعدد در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس هستند و وزارت امور خارجه اسرائیل نگران است این سازمانها به خاطر خسارات وارد شده در نتیجه اقدامات ارتش اسرائیل درخواست غرامت کنند. در سال‌های اخیر بانک‌های مهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دانمارک، نروژ، ایرلند و هلند تصمیم گرفته‌اند که همکاری با موسسات مالی که در این مناطق فعالیت می‌کنند و همچنین سرمایه‌گذاری در اسرائیل را متوقف کنند.
وزارت دارایی اسرائیل نگران است که موسسات مالی بیشتری از این روند تبعیت کنند و میلیون‌ها دلار سرمایه در نقاط دیگر سرمایه‌گذاری شوند. زیرساخت‌های اسرائیل هم در معرض خطر قرار دارند. پس از خروج شرکت‌های آلمانی و هلندی از پروژه‌های احداث خط‌آهن و ساخت تاسیسات آب و فاضلاب در اسرائیل، این احتمال مطرح است که دیگر شرکتها نیز پروژه‌های خود را رها کنند و با این کار به روند ارتقای زیرساختهای اسرائیل آسیب جدی برسانند. یکی از دیگر مسائلی که باعث نگرانی وزارت امور خارجه اسرائیل شده است، به افزایش احتمالی قطع ارتباطات دانشگاهی باز می‌گردد. انتظار می‌رود که دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی در راستای متوقف کردن همکاری با موسسات دانشگاهی اسرائیل گام بردارند.
این گزارش همچنین در مورد لزوم حمایت آمریکا از اسرائیل هشدار داده و نوشته است: تاکنون نفوذ آمریکا برای به تاخیر انداختن اجرای برخی تصمیمات تا پس از برگزاری انتخابات اسرائیل موفق بوده است اما در آستانه تلاش‌های  فلسطین برای کشیدن درگیری‌ها به عرصه سازمان ملل تضمینی وجود ندارد که آمریکا همچنان از حق وتوی خود تا پس از انتخابات استفاده کند. موضوع دیگری که در گزارش وزارت امور خارجه اسرائیل به آن اشاره شده، شرایط بحرانی خاورمیانه است. در این گزارش آمده است، تحولاتی مهم مانند تسلیح سازمانهای حماس و حزب‌الله در منطقه در حال روی دادن است. سازمان‌هایی که در تلاش هستند تا توان خود را در زمینه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ارتقا دهند.