پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محمود احمدي نژاد براي حضور مجدد در قدرت، «شوراي سياستگذاري» تشكيل داده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، وي براي تشكيل «شوراي سياستگذاري» تلاش داشته تا از افراد وجيه دعوت نمايد كه افراد بسياري از حضور در اين شورا اجتناب ورزيده اند.

گفته مي شود «احمد وحيدي» وزير سابق دفاع، «لطف الله فروزنده» معاون پارلماني دولت دهم، «محمد عباسي» وزير سابق تعاون از جمله افرادي هستند كه دعوت رييس جمهور سابق را نپذيرفته اند.

تاكنون دو جلسه اين شورا تشكيل شده ليكن بر اساس برنامه ريزي انجام شده، هنوز افراد عضو اين جلسه كامل نشده اند. «پارس» پس از دريافت اسامي كامل اين جلسه، نسبت به انتشار آن اقدام مي كند.

چندي پيش پارس در تحليلي خاطرنشان ساخته بود: «آقاي احمدي نژاد عزمي جزم براي وارد شدن به عرصه سياست دارد و همچنين تلاش دارد  با مغالطه مباحث نقدهاي جدي كه به ايشان وارد است را به حاشيه برده و با توجه به اقبالي كه كم كم با ضعف آقاي روحاني در حوزه اقتصاد براي مردم روشن مي شود، زمينه را براي بازگشت خودش به قدرت مهيا كند و از آنجا كه حافظه تاريخي بسياري از مردم و حتي نخبگان  ما كم است اين اميدواري را دارد كه بتواند در اين راه موفق شود.

اين طرح را كاملا شكست خورده نمي دانم و  و معتقدم ايشان  در اين مسير توفيقاتي پيدا خواهد كرد و تبديل به جرياني جدي در عرصه فضاي سياسي خواهد شد. 

بسياري از كساني كه از نزديك ماجراي عدم تمكين از ولي فقيه در ماجراي خانه نشيني و يا حمايت بي چون و چرا از آقاي مشايي را (كه ايشان با مغالطه و نادرستي مربوط به بعد از زمان اعلام كانديداتوري هاشمي كرده است در حاليكه به قبل از آن بر مي گردد).

از نزديك شاهد بودند اجازه نخواهند داد ايشان در داخل حاكميت نگاهي مثبت پيدا كند خلاصه آنكه دست آقاي احمدي نژاد براي بسياري از نخبگان و همه اصولگراي نيروهاي انقلاب رو است و ايشان نخواهد توانست از اين سد بزرگ بگذرد. 

گرچه  خيلي از اين افراد حداقل از ترس راي آوردن دوباره جريان آقاي روحاني و هاشمي تغيير موضع خواهند داد. اما آقاي احمدي نژاد نخواهد توانست همراهي بسياري از منتقدين جريان اصولگرايي را بدست آورد و در اين صورت حتي اگر بدنه اجتماعي خوبي هم براي خود دست و پا كند، درون حاكميت مخالفاني خواهد داشت كه اجازه بازگشت او به قدرت را نخواهد داد.»