به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید ابوالقاسم اسدی یکی از دیپلمات‌های کشورمان در یمن که در مسجد نور تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: از لحظه وقوع ترور دیپلمات کشورمان در یمن رایزنی های خود را با مقامات مسئول یمنی آغاز کردیم و دستگیری عناصر این ترور موجب به دست آمدن اطلاعات موثقی در این زمینه و کشف مسائل بیشتری از این ترور شد.


وی با بیان اینکه شرایط یمن، شرایطی خاص است افزود: همچنان پیگیر وضع دستگیری نیکبخت یکی دیگر از دیپلمات های کشورمان در یمن هستیم که به دست تروریست ها ربوده شده است اما خوشبختانه آقای نیکبخت در سلامت کامل به سر می برد و امیدواریم هر چند با تأخیر اما با صحت و سلامت به ایران بازگردد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشور در خط مقدم برای مقابله با تروریسم در عراق، سوریه و منطقه است و قویاً حضور دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه همواره به کشورهای غربی و منطقه هشدار داده است که از بهره‌برداری ابزاری از ترور اجتناب کنند افزود: ترور و تروریسم برای جامعه بین المللی تبعات منفی دربردارد و اتفاقی که در فرانسه رخ داد گوشه ای از مواردی است که ایران آن را هشدار داده بود.

وی گفت: غربی‌ها باید با اهتمام جدی برای مبارزه با تروریسم و البته بدون سیاست دوگانه در این زمینه عمل کنند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران به درخواست دولت سوریه و عراق علیه تروریسم با این کشورها همکاری کامل دارد و به کمک‌های خود ادامه خواهد داد.