به گزارش پارس به نقل از فارس: معاون رئیس‌ جمهوری عراق کاهش قیمت نفت را جنگ اقتصادی علیه ایران و روسیه دانست و آن را تکمله تروریسمی دانست که بیگناهان در منطقه را می‌کشد.


«نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهوری عراق در سخنان امروز (پنجشنبه) خود در دانشگاه بصره اعلام کرد کاهش قیمت نفت یک شبه تفاق نیفتاده است و هدف این اقدام در درجه اول روسیه و ایران سپس عراق است.

بنا به گزارش وبگاه خبری «سومریه نیوز» عراق، مالکی افزود: چه بسا تبعات جنگ اقتصادی و خسارت‌های آن بیشتر از جنگ معمولی باشد. آنچه بر اثر کاهش قیمت نفت اتفاق می‌افتد یک حالت اقتصادی طبیعی به شمار نمی‌رود بلکه عملیاتی سیاسی است که اقتصاد دولت‌های متحد را هدف قرار گرفته است. در رأس این کشورها ایران و روسیه هستند و عراق نیز به صورت تبعاتی در درجه بعد قرار می‌گیرد.

وی افزود: جنگ اقتصادی کنونی تکمیل‌کننده نقش تروریسمی است که انسان‌های بی‌گناه را در منطقه می‌کشد و این جنگ زیرساخت کشورهایی را تخریب می‌کند که هدف این جنگ قرار گرفته‌اند.

در چند هفته اخیر، قیمت نفت به کمترین مقدار خود در 6 سال اخیر رسیده و قیمت هر بشکه نفت اوپک 46 دلار شده است.

سخن از تشکیل اقلیم در عراق در برهه کنونی نادرست است

مالکی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اکنون زمان مناسبی برای سخن گفتن از تبدیل استان‌ها به اقلیم نیست و اقلیم یک استان واحد برای حفظ وحدت عراق بسیار ضروری‌تر از اقلیمی است که از چند استان تشکیل شده باشد.

نخست‌وزیر پیشین عراق افزود که طرح‌های تاسیس اقالیم در زمان مناسب مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در هر استانی که حقش باشد به اقلیم تبدیل شود، این کار بر اساس تدابیر قانونی و اجرایی انجام خواهد شد.