به گزارش پارس به نقل از جام نیوز: پلیس فدرال آمریکا،‌ (FBI) می گوید مردی در ایالت اوهایو به ظن برنامه ریزی برای حمله به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن بازداشت شده است


براساس اسناد دادگاه،‌ کریستوفر کورنل به تلاش برای کشتن یک مامور دولت آمریکا متهم شده است.

به نوشته سایت بی بی سی، او پس از ارسال پیامی در شبکه توییتر در حمایت از گروه های افراط گرا مثل داعش مورد توجه اف بی آی قرار گرفت.

جان باریوس از مقام های پلیس سینسیناتی در ایالت اوهایو گفت که در جریان تحقیقات درباره این مرد مردم هرگز در خطر نبودند.

آقای کورنل،‌ ۲۰ ساله، در روز چهارشنبه پس از خریداری سلاح دستگیر شد اما مدت ها زیر نظر ماموران مخفی بود.
 
ادعا می شود که او در پشت حسابی توییتری تحت نام مستعار راحیل محروس عبیده بود که در ماه اوت با خبررسانی یک "منبع محرمانه" مورد توجه اف بی آی قرار گرفت.

اسناد دادگاه حاکیست که این "منبع محرمانه" در ازای برخوردی خفیف تر در یک پرونده نامربوط قضایی، با اف بی آی همکاری می کند.

ادعا می شود که آقای کورنل به این منبع گفته بود که او مستقیما از رهبران گروه داعش دستور حمله نگرفته بود اما می خواهد "با اراده خود دست به جهاد بزند."
 
ادعا می شود که آقای کورنل در جریان دیداری در ماه اکتبر به این منبع گفت که آنها باید سلاح تهیه کنند اما نخواست جزییات طرحش را با این منبع در میان بگذارد.

گفته می شود که او در دیدار دوم به این منبع گفت که به واشنگتن خواهد رفت، در کنگره بمب های لوله ای منفجر خواهد کرد و بعد به سوی کارمندان و مقام ها شلیک خواهد کرد.

او پس از خریداری دو اسلحه نیمه خودکار ام-۱۵ و ۶۰۰ گلوله در اوهایو توسط ماموران اف بی آی دستگیر شد.