به گزارش پارس به نقل از ایسنا: وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده امروز (پنجشنبه) خود مساله فلسطین و حمایت از طرف فلسطینی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی را بررسی خواهند کرد.


به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز نشست فوق‌العاده‌ای در مقر این اتحادیه در قاهره با مشارکت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای بررسی پیامدهای شکست تلاش‌های طرف فلسطینی در تصویب قطعنامه مربوط به پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی برگزار می‌کنند.

در این نشست قرار است محمود عباس توضیحاتی در خصوص تلاش‌های تشکیلات خودگردان فلسطین طی دوره گذشته و همچنین پیشنهادهای آتی کشورهای عربی برای حمایت از فلسطین در دوره آتی ارائه کند؛ به ویژه آن که فلسطینی‌ها اخیراً درخواست خود را مبنی بر پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی با هدف محاکمه رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام جرایم جنگی ارائه داده‌اند.

در همین راستا اتحادیه عرب اعلام کرد که نبیل العربی، دبیرکل این اتحادیه نشستی چهار جانبه با وزرای خارجه کویت که ریاست کنونی نشست اتحادیه عرب را بر عهده دارد به همراه مصر و اردن برگزار خواهد کرد.

در این نشست چهارجانبه قرار است در خصوص هماهنگی کشورهای عربی در زمینه مسائل مطرح شده در جدول کاری کمیته طرح صلح کشورهای عربی به ویژه مساله فلسطین و اوضاع جاری در لیبی و مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه رایزنی شود.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین نیز با نبیل العربی نشستی برگزار کرده و درخصوص نشست امروز تبادل نظر کرد.

وی عنوان داشت که توافق حاصل شد تا اتحادیه عرب از تمام امکانات حقوقی خود برای ارائه پرونده‌ای درخصوص حمله اخیر اسرائیل علیه نوار غزه و همچنین شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی استفاده کند.

پیش از این نیز عباس با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر در این خصوص دیدار کرد.