به گزارش پارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در پایان سفر هیئت دولت به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد روستاهای اطراف نیروگاه به وزیر کشور دستور دادم مسئله را دنبال کند اما این روستاها از نظر حفاظتی مشکلی ندارند و نیروگاه اتمی بوشهر نیز مشکلی ندارد که مردم نتوانند در کنار آن زندگی کنند. نیروگاه اتمی از نظر حفاظت نیز حداکثر ایمنی را داشته و زیر نظر آژانس بین‌المللی فعالیت می‌کند.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: وزیر کشور با همکاری استانداری بوشهر موضوع مربوط به ساکنان روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر را دنبال می‌کند.
 
وی در پاسخ به سئوالی در مورد حمایت‌های مجموعه‌های نفت و تیم‌های ورزشی استان بوشهر گفت: در خصوص تیم‌های ورزشی که در بخش دولتی هستند، به دنبال این هستیم که دولت‌زدایی کنیم و به بخش خصوصی واگذار شود. اما با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و انرژی بوشهر وزارت نفت باید برای کمک به ورزش بوشهر وارد عمل شود.
 
رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی در مورد رهاورد سفر دولت در بخش کشاورزی و آب شرب گفت: دولت همه طرح‌هایی که ردیف بودجه دارند دنبال خواهد کرد و با وجود طرح‌های نیمه تمام اما در بودجه‌های سنواتی برای این طرح‌ها تدبیر شده است.
 
وی با اشاره به تصویب 11 پروژه مهم و کلیدی برای استان بوشهر گفت: این 11 پروژه از مواردی بوده که در دولت یازدهم انجام می‌دهیم و از موارد مهم نیز غافل نیستیم اما بنای ما در استان‌ها این است که آنچه در این دولت می‌توانیم کامل کنیم یا اقدام اساسی می‌توانیم انجام دهیم را وعده دهیم، البته بعضی طرح‌ها زمان‌بر است اما طرح‌های استان بوشهر را دنبال می‌کنیم.
 
روحانی ادامه داد: در کنار ساخت دو نیروگاه جدید اتمی در بوشهر که تولید برق خواهد داشت دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن هم برای تولید آب شیرین احداث می‌شود اما اینگونه طرح‌ها در پایان این دولت عملیاتی نمی‌شود.
 
رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی در مورد استفاده از ظرفیت نیروی انسانی استان بوشهر در عرصه‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: بوشهر لیاقت همه چیز را دارد که به بالاترین رده توسعه برسد که باید به دست نخبگان این کار انجام شود.
 
وی ادامه داد: به همه مسئولان تاکید داریم از نیروهای محلی و بومی در پست‌های مدیریتی استفاده کنند اما در دولت برای انتصاب افراد بحث اینکه فرد مورد نظر اهل کدام استان است را مطرح نمی‌کنیم در واقع ما خود را بوشهری می‌دانیم و همه ما ایرانی هستیم تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.
 
روحانی گفت: بوشهر از نظر فعالیت‌های فرهنگی و نشریات جزء استان‌های قوی بوده و نشریات استان با تفکرات مختلف فعال هستند که این امر موجب نشاط فرهنگی است و بوشهر همه استعدادهای لازم را برای پیشرفت و توسعه دارد.
 
رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی در مورد مطالبات دیرینه مردم استان بوشهر در عرصه اشتغال گفت: بر اساس بودجه تعیین شده در دولت بوشهر سومین استان کشور است و دولت نیز به الزامات خود عمل کرده، بوشهر استانی است که قرار است دو نیروگاه اتمی جدید در آن احداث شود و از مسئولان می‌خواهیم برای جذب نیرو در دو نیروگاه اتمی جدید از نیروهای بومی استفاده کنند.
 
روحانی در مورد مصوبات سفر به بوشهر هم گفت: ساخت 11 پروژه در سال‌های 94 و 95 با 603 میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر دولت به بوشهر است.