به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛  شیخ عادل الکلبانی امام و خطیب نماز جماعت مسجد المحیسن شهر ریاض در باره تظاهرات پاریس و حضور سران و مقامات عربی در آن به منظور محکومیت حمله به نشریه "شارلی ابدو" را محکوم کرد.

وی افزود: این تظاهرات مرا به یاد مسلمانان در برمه و آفریقای مرکزی انداخت آن زمان که همه روزه قتل عام می شوند اما کسی نیست تا این جنایات را در حق مسلمانان محکوم کند.

الکلبانی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: در پاریس تظاهرات گسترده ای را مشاهده کردم و مسلمانان برمه و آفریقای مرکزی در نظرم مجسم شد.

از سوی دیگر و در همین رابطه شیخ سلمان العوده هرگونه مشارکت مسلمانان در این تظاهرات را برحذر داشت و پیوستن در این تظاهرات از سوی مسلمانان را اقدامی نادرست خواند.

وی این سوال را مطرح کرد که چرا در این تظاهرات تصاویری که در توهین به ساحت مقدس نبی اسلام است توسط شرکت کنندگان در اعلام همبستگی با آن نشریه برافراشته می شود، و علاوه بر این قاتلان کودکان و زنان یعنی صهیونیست ها هم حضور و مشارکت دارند.

صلاح الدین مزوار وزیر خارجه مغرب که ریاست هیئت رسمی کشورش در تظاهرات ضد تروریستی فرانسه را برعهده داشت شرکت کشور مغرب در این تظاهرات را مشروط به برافراشته نشدن تصاویر و نشانه های اهانت آمیز ضد اسلام و پیامبر کرده بود.

در بیانیه وزارت خارجه مغرب در این رابطه چنین آمده است: هیچ مغربی اجازه ندارد در تظاهرات ضد تروریستی فرانسه شرکت کند، مگر آن که در این تظاهرات کاریکاتورهای موهن توسط شرکت کنندگان حمل نشود.

از این رو درهمان روز برگزاری تظاهرات ضد تروریستی در پاریس و در حین آمدن هیئت مغربی برای حضور در این تظاهرات سفارت مغرب به الیزه رسما اعلام کرد، صلاح الدین مزوار به دلیل حمل کاریکاتورهایی توسط شرکت کنندگان در تظاهرات ضد تروریستی که به ساحت مقدس پیامبر اسلام توهین می کنند، از حضور در این تظاهرات اعلام انصراف داده است.

حضور نتانیاهو در صف اول راهپیمایی دیروز پاریس موجی از انتقادها را به همراه داشت. به عقیده تحلیلگران رژیم صهیونیستی در تلاش است از رخدادهای امنیتی پاریس برای مجبور کردن یهودیان مقیم فرانسه برای مهاجرت به فلسطین اشغالی بهره برداری کند.