به گزارش پارس به نقل از فارس ، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که هنوز اطلاعات چندانی در خصوص هک شدن اکانت توئیتری فرماندهی مرکزی آمریکا توسط هکرهای حامی داعش ندارد.

وی در خصوص عدم شرکت مقامات بلندپایه آمریکا در راه‌پیمایی پاریس نیز اظهار داشت که اوباما با اولاند گفت‌وگوی تلفنی داشته و در خصوص تقابل با تروریسم هماهنگی‌های لازم را با وی انجام داده است.

ارنست تصریح کرد که حضور رئیس‌جمهور آمریکا نیازمند تدابیر امنیتی خاصی در پاریس بود که این تدابیر، حضور مردم عادی در مراسم را تحت تاثیر قرار می‌داد. با این حال، ارنست تلویحا پذیرفت که باید مقام بلندپایه‌تری از سوی ایالات متحده در راه‌پیمایی پاریس شرکت می‌کرد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد که کشورش در حال بررسی احتمال ارتباط داعش با حملات پاریس است.

در شرایطی که ارنست بر تدابیر امنیتی به‌عنوان علت اصلی عدم شرکت اوباما در راه‌پیمایی پاریس تاکید می‌کرد، خبرنگاری در خصوص حضور نتانیاهو پرسید که اگر امنیت نبود، چرا وی شرکت کرده است؟ سخنگوی کاخ سفید پاسخ داد که تدابیر امنیتی برای رئیس‌جمهور آمریکا با تدابیر امنیتی بسیاری از رهبران جهان متفاوت است

پیش از این، ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته بود که جان کری، وزیر امور خارجه این کشور بر اساس مجموعه عللی در پاریس حاضر نشده که یکی از آنها علل امنیتی بوده است.