به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، رویوران به امت اسلامی گفت:اسرائیل در کنار غرب در دفاع و در کمک از القاعده، نقش داشته و دارد. آن جه اتفاق افتاده است نتیجه برنامه‌ریزی اسرائیل هم می‌باشد. اسرائیل بدون اشاره به نقش خودش در پدیده‌ی القاعده با مظلوم‌نمایی و گفتن آنکه یهودیان در پناه غرب باید محفوظ باشند، یک نوع زرنگی و را از خود به نمایش درآورد تا واقعیت را مخفی سازد.

در چند روز اخیر شاهد آن هستیم، فشار به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه آن‌چنان زیاد شد که در سرما و فقدان امکانات اولیه هرروزه در غزه، جان انسان‌های بی‌گناهی گرفته می‌شود. در کنار این موجی از اسلام هراسی در غرب علیه مسلمین راه افتاده و در مراسمی که با عنوان پیاده‌روی اتحاد نام‌گذاری شد، قاتل هزاران انسان بی‌گناه شرکت کرده است. نتانیاهو با بی‌شرمی تمام نسبت به وقایع در حال اتفاق در غزه، به این راهپیمایی رسید و به ظاهرا خود را مخالف تروریست نشان داد. در همین راستا مصاحبه‌ای با حسین رویوران کارشناس ارشد مطالعات منطقه توسط امت اسلامی صورت پذیرفته است که به شرح ذیل است.

رویوران با اشاره به موضوع نشست فوری گروه‌های مقاومت در غزه به ابعاد و چرایی این نشست پرداخته است و اشاره نمود : حوادث غزه نتیجه‌ی یک شرایط خاصی است که آشتی ملی حماس و تشکیلات خودگردان می‌باشد. حماس بر اساس درخواست اکثر گروه‌های فلسطینی قدرت را به دولت خود گران واگذار نمود. در حالی که شاهد هستیم نه تنها خودگردان به وظیفه‌ی اصلی خود عمل ننموده بلکه مصر در جایگاه ضامن آتش‌بس نیز به ضمانت خود جامع عمل نپوشانده است.

*خود گران، مصر به تعهدات خود عمل ننموده و خیانت کردند.
این کارشناس منطقه با اشاره به پیش‌داوری مصر از حماس و دیگر گروهای اسلام‌گرا و اتهام زنی این کشور مبنی بر حمایت این گروه‌ها از تروریست بیان کرد : به دلیل پیش‌داوری مصر نسبت به حماس و گروه اسلامی و متهم کردن آنان به حمایت از تروریست و از این قبیل، مصر به وظایف خود در آتش‌بس عمل‌نکرده است تا ضامن توافق اخیر باشد. به عبارت دقیق‌تر ضمن آنکه رژیم صهیونیستی برخلاف تعهد خود محاصره‌ی نوار غزه را برداشته است، حتی گفتگوی خود با مقاومت در مورد بندر و فرودگاه را نیز شروع ننموده تا جایی که عملیات جنگی خود علیه غزه را نیز پایان نداده است.

رویوران گفت: عملیاتی که از سوی رژیم صهیونیستی در حال صورت پذیرفتن است برخلاف توافق با مقاومت می‌باشد. در حال حاضر یک شرایط پیچیده‌ای در غزه به وجود آمده است. حاکمیت بر عهده‌ی ابومازن (محمود عباس) است. و ابومازن هم در برابر همه‌ی این تجاوزات سکوت می‌نماید. لذا آن جه که در غزه در حال وقوع است یک شرایط خاصی از نتایج مجموعه‌ای از فرایندها است.

*حملات رژیم صهیونیستی هیچ‌چیزی از ارزش مقاومت کم نمی‌کند.
وی با مطرح سازی یک سؤال مبنی بر عدم پایبندی به توافق توسط رژیم اشغالگر قدس را مخالف ارزش‌ها و دستاوردهای ایستادگی مقاومت این‌چنین پاسخ می‌دهند: قطعاً ایستادگی مقاومت و عدم پایبندی رژیم اشغالگر قدس چیزی از ارزش‌های حماسه‌ی ۵۱ روز ایستادگی و مقاومت نمی‌کاهد. زیرا رژیم صهیونیستی در این جنگ اراده‌ی خود را مصروف اشغال غزه کرد اما با شکست مواجه شد و این شکست هرچند با نقض آتش‌بس باشد برای این رژیم ثبت گردید. لذا باید توجه کرد، این مسائل اهمیت بسیار زیادی دارد در اینکه آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بحث ضعف مقاومت نیست بلکه شرایطی پیش‌آمده درنتیجه آشتی ملی، عدم تعهد و محاصره‌ی غزه توسط مصر می‌باشد که علیه غزه فراگیر شده است. در حال حاضر هم خودگردان در حال خیانت است. هم مصر، در کنار این هم رژیم صهیونیستی در حال تجاوز می‌باشد و این اتفاقات هم دارد باهم اتفاق می‌افتد .

*حقوق کارکنان فلسطینی غزه هنوز پرداخت نگردیده است.

رویوران با اشاره به مشکلات فراوان نوار غزه گفت :الآن همین رامی حمدالله هم خیانت می‌کند. کسی که آمد غزه را تحویل گرفت در آشتی ملی رامی حمدالله بود. تا همین الآن حتی حقوق کارکنان فلسطینی در غزه را نمی‌پردازند و این نشان‌دهنده‌ی این واقعیت است که دولت خودگردان به وظایف خود عمل نمی‌کند

این کارشناس منطقه به موضوع سو استفاده نتانیاهو از اسلام هراسی ایجادشده در فرانسه بیان کرد : آنچه در فرانسه اتفاق افتاد نتیجه‌ی طرح براندازی در نظام سوریه است. به عبارت بهتر آنچه در اینجا اتفاق افتاده است نتیجه‌ی حمایت غرب از تروریسم ضد دولتی در سوریه است. همه شاهد بودند در چهار سال گذشته غرب و عواملش در منطقه همه نوع امکاناتی به آن داده است. لذا آنچه اتفاق افتاده نتیجه برنامه‌ریزی غرب است.

ثانیاً کسی که اعلام‌شده به عنوان القاعده‌ی شبه‌جزیره به عنوان کسی که آموزش‌دهنده‌ی این افراد در یمن بود جزوی از سازمان القاعده است که اسرائیل در سوریه با القاعده ارتباط دارد. شما نگاه کنید اسرائیل ۱۷۰۰ تروریست مجروح جبهه النصر را در کشور خود درمان نمود و نتانیاهو و یعلون وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به عیادت همین زخمی‌ها آمدند.

*غرب و اسرائیل و عواملشان در منطقه خود تروریست‌ها را تقویت و تربیت نمودند.

این خود نشان می‌دهد اسرائیل در کنار غرب در دفاع و در کمک از القاعده، نقش داشته و دارد. لذا آن جه که اتفاق افتاده است نتیجه برنامه‌ریزی اسرائیل هم می‌باشد. اسرائیل بدون اشاره به نقش خودش در پدیده‌ی القاعده با مظلوم‌نمایی و گفتن آنکه یهودیان در پناه غرب باید محفوظ باشند، یک نوع زرنگی و دوگانگی رفتار را از خود به نمایش درآورد تا واقعیت را مخفی سازد. در حال حاضر نیز نیروهای تکفیری در منطقه که نتیجه‌ی تلاش آمریکا برای سرنگونی نظام در سوریه‌اند از کنترل غرب خارج‌شده و به سمت عراق گسترش پیدا نمود این را می‌فهماند که غرب عملاً حیوان درنده‌ای را در منطقه تربیت‌کرده و وحشی کرده و الآن خودش هم نمی‌تواند آن را کنترل کند و خطراتش به خودش برگشته است.