به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛ تعدادی از ساکنان شرم‌الشیخ خشم و نگرانی خود را از بازگشت حسنی مبارک به کاخ خود که در دهکده توریستی «جولی فیل الغولف» واقع شده است، ابراز کردند و گفتند که بازگشت وی عواقب ناگواری برای این شهر خواهد داشت و در فعالیت توریستی و سفر گردشگران به این منطقه تاثیر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، کاخ مبارک مجلل‌ترین کاخ به ارزش حدود ۱۰ میلیون پوند با چشم‌انداز بسیار خیره‌کننده بوده و مناظر زیبای آن به منزله یک بهشت است که در انتهای یک جاده اختصاصی به دور از جاده عمومی منتهی به فرودگاه شهر واقع شده و اطراف آن پوشیده از درخت است، به‌گونه‌ای که مشاهده کاخ از خارج دشوار است.

مبارک در دوره ریاست جمهوری خود حداقل ۸ ماه از سال را در این کاخ سپری می‌کرد و اکنون پس از صدور حکم قضایی مبنی بر تبرئه وی از قضیه سوءاستفاده از منصب برای خرید این کاخ با قیمت بسیار پائین از حسین سالم بازرگان مصری، مبارک و پسرانش می‌توانند این کاخ را حفظ کنند. بر پایه این گزارش، قرار بود مبارک همین روزها آزاد شود اما «طلعت عبدالله» دادستان قبلی مصر، بازداشت مبارک در پرونده کاخ‌های ریاست جمهوری به مدت ۱۵ روز را درخواست کرده است و به محض تائید حکم تبرئه وی از سوی دادگاه فرجام، وی آزاد خواهد شد.

این در حالی است که دادستانی کل مصر ۳۲ مورد اعتراض به حکم تبرئه مبارک که اخیرا صادر شد، وارد کرده است و اگر دادگاه فرجام این اعتراضات را قبول کند، در آن صورت محاکمه مبارک ازسر گرفته می‌شود.

دادستانی کل مصر یک یادداشت ۱۳۵ صفحه‌ای شامل ۳۲ مورد اعتراض از جمله اشتباه در اجرای قانون و نادیده گرفتن شهادت ۱۷۰۰ شاهد و از بین بردن اسناد مربوط به حوادث انقلاب ۲۵ ژانویه، به دادگاه فرجام ارائه کرده و خواستار لغو حکم تبرئه مبارک شده است.