به گزارش پارس به نقل از ایرنا، رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه روز شنبه در گفتگو با رادیو 'اخبار روسی' گفت: اگر آمریکا شروع به تحویل تسلیحات به اوکراین کند و در این زمینه به اقدامات گسترده دست بزند همه حالت ها امکانپذیر است. وی در همین حال امکان وقوع جنگ اتمی میان روسیه و غرب را بسیار بعید دانست.

مقام پارلمانی روس در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان وقوع جنگ اتمی میان روسیه و غرب که میخاییل گورباچف رییس جمهوری شوروی سابق اخیرا به امکان وقوع آن اشاره کرده بود، گفت: امکان وقوع جنگ اتمی خطری مربوط به دوره گذشته است و در حال حاضر چنین احتمالی وجود ندارد.

پوشکوف در ادامه این مصاحبه رادیویی٬ آمریکا را متهم کرد که از جناح های جنگ طلب در حکومت اوکراین حمایت می کند. وی گفت: ایالات متحده آمریکا کمک های مالی گسترده ای را برای تقویت نیروهای مسلح اواکراین اختصاص می دهد. رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا از هر طریق ممکن به اوکراین پیام می دهد که انتظار اقدامات قاطع در عرصه نظامی دارد.

وی ادامه داد: با تلاش و حمایت آمریکا 'آرسنی یاتسنیوک' سیاستمدار طرفدار جنگ در راس دولت اوکراین قرار گرفت. پوشکوف هشدار داد اگر آمریکا در اقدامات خود در اوکراین بیش از این جلو برود و به ارسال تسلیحات به آن کشور بپردازد٬ هر حالتی ممکن است رخ دهد. مقامهای روسیه در هفته های اخیر در مورد امکان تحویل تسلیحات آمریکایی به اوکراین به واشنگتن هشدار داده اند.

رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) اخیرا در این رابطه از امکان انتقال تسلیحات آمریکایی از افغانستان به اوکراین ابراز نگرانی کرده بود.'کنستانتین کاساچیف' گفت: امکان تحویل تسلیحات آمریکایی مستقر در افغانستان به اوکراین نگران کننده است.

وی افزود: روسیه نمی تواند از چنین اقدامی نگران نباشد، زیرا تنش ها را در مجاورت مرزهای روسیه تشدید خواهد کرد و قربانیان بیشتری را در منطقه دونباس (استان های لوهانسک و دونتسک) در شرق آن کشور خواهد گرفت. کاساچیف ادامه داد: این اقدام آمریکا مداخله آشکار در مناقشه شرق اوکراین خواهد بود و بدیهی است بر روابط مسکو و واشنگتن و وضعیت امنیتی منطقه تاثیر منفی می گذارد.

'فرانتس کلینتسویچ' عضو کمیسیون امور دفاعی دومای روسیه نیز تاکید کرد: در صورتی که آمریکا به تحویل تسلیحات به اوکراین ادامه دهد، روسیه پاسخ این اقدام آمریکا را خواهد داد. وی در مورد امکان تحویل تسلیحات آمریکایی به اوکراین افزود: این اقدام بسیار خطرناکی است که منجر به تشدید خشونت ها در مناطق جنوب و شرق آن کشور می شود.

مقام پارلمانی روس ادامه داد: از رییس جمهوری آمریکا مصرانه می خواهم عواقب تحویل سلاح به اوکراین را به دقت بسنجد و در مورد پیامدهای آن خوب فکر کند.