به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی ضمن قدردانی از وزیر بهداشت به دلیل احیای جایگاه طب سنتی به عنوان میراث چند هزارساله ایران اسلامی، اظهار داشت: در همه جای دنیا، طب سنتی مورد استقبال روز افزون مردم است و در کشور آمریکا به دلیل گرایش و تمایل عامه مردم به طب سنتی، حرکتی به عنوان دمکراتیزه کردن طب آغاز شده است. یعنی مردم در انتخاب روش طبی (جدید یا طب‌های سنتی) آزادند.

وی با بیان اینکه آنچه طب سنتی را زنده نگه داشته است، اقبال مردم و پذیرفته شدن جهانی آن است، افزود: در ۴۰ درصد نسخه‌های پزشکان اروپایی، داروهای طب سنتی تجویز می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری طب ایرانی - اسلامی با بیان اینکه بسیاری از پرسش‌ها در طب سنتی پاسخ دارد و طب جدید در مقابل آن سکوت کرده است، گفت: یکی از اقدامات مهمی که برای ارتقای جایگاه طب سنتی باید انجام شود انجام کار علمی قانونمند و کارشناسی شده است تا راه برای سوء استفاده افرادی که دانشی از این رشته ندارند، مسدود شود.

ولایتی، قانونمند کردن طب سنتی را اقدامی موثر و خوب عنوان کرد و گفت: تاسیس دانشکده‌های طب سنتی باعث شده است که افرادی که دوره طب عمومی را گذرانده اند، و به طب جدید آگاه هستند وارد این رشته می‌شوند.

رئیس گروه علمی طب سنتی و طب اسلامی فرهنگستان علوم پزشکی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری طب ایرانی – اسلامی که به ریاست وزیر بهداشت و اعضای این شورا برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته در حوزه طب سنتی در فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد و چاپ کتاب طب گیاهی و نیز دایره‌المعارف طب سنتی را از اقدامات انجام شده برای بازسازی و احیای طب سنتی عنوان کرد.

ولایتی ابراز امیدواری کرد که شورای سیاستگذاری طب ایرانی - اسلامی گام‌های موثری برای اجرایی کردن سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در ارتقای جایگاه طب سنتی ایرانی - اسلامی بردارد.