به گزارش پارس به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور با اشاره به اینکه برای مقابله با هر گونه دسیسه جدید باید هوشیار بود، گفت: مقام معظم رهبری سال‌هاست درباره مسائل اقتصادی، رهنمودهایی ارائه نموده‌اند که آخرین و مهم‌ترین آن اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی افزود: هر چند کمتر کارشناس مسئولی را می‌توان یافت که در تائید آن صحبت نکرده و آن را مفید ندانسته باشد، ولی در عمل کمتر شاهد قدم‌های موثر بوده‌ایم. برعکس متاسفانه شاهد خیل عظیم واردات از کالاهای فوق‌العاده گران قیمت گرفته تا کالاهای لوکس و غیر لوکس هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت به آسانی می‌تواند از ورود این کالاها جلوگیری کرده یا به تولید داخل کمک کند، کُندی سیر امور در این مساله حقیقتا جای تامل است. در حالی که انتظار امت شهید پرور و انقلابی آن است که دولت و همه نهادهای مسئول هر چه سریعتر به دستورات و توصیه های مقام معظم رهبری به صورت موثر و شفاف عمل کنند.

مرندی گفت: همگان شاهدند که رهبری عظیم الشان سال هاست که تلاش می کند با درایت منحصر به فرد، منطقه و کشور را از خطر تکفیری‌ها در امان نگه دارند، اما متاسفانه عده‌ای معاند و یا کج فهم به اشکال مختلف تلاش در نادیده گرفتن یا کمرنگ کردن این تدابیر دارند؛ در حالی که ملت و دولت سوریه در طول جنگ هشت سال، در کنار ما ماندند.

وی افزود: زنان لبنانی طلاهای خود را در پشتیبانی از دفاع مقدس به فروش رسانده و مردانی از آنان در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های حق علیه باطل شهید شدند، اما برخی افراد ناآگاه، اغتشاش‌گر و مزدور در جریان فتنه ۸۸ علیه غزه و لبنان و یا رئیس‌جمهور قانونی و مردمی سوریه، طومار امضا کردند و تکفیری‌ها را آزادی خواه خوانده و از آنها در برابر رئیس جمهور سوریه حمایت کردند.

این نماینده مجلس گفت: باز با لطف خداوند و نقش بی بدیل مقام معظم رهبری، تلاش فتنه‌گران که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند، به شکست انجامید. البته عده‌ای ناآگاهانه وارد صحنه شدند و وقتی متوجه عِناد سردمداران خارجی شدند، به سرعت توبه کردند اما فتنه‌گران اصلی و اطرافیان معدود آنان نه تنها توبه نکردند، از اغتشاشات و برنامه‌های ضد امنیتی تبری نجسته و کینه‌توزی را علیه ملت ایران ادامه دادند.

مرندی ادامه داد: رئیس‌جمهور پیوسته بر تمکین قانون تاکید داشته و دارند و از آنجایی که فتنه‌گران، قانون شکنی مکرر داشته‌اند، طبیعی است که مستحق بخشش نیستند و جای تعجب است که بعضی‌ها شاید برای مطرح کردن خود، هنوز از فتنه‌گران حمایت می‌کنند.

وی افزود: با لطف و کرم الهی و تدبیر رهبر انقلاب، ایران تنها کشور منطقه است که نه تنها خود در امنیت کامل به سر می‌برد، بلکه برای تامین امنیت سایر کشورها و حمایت از مردم مبارز فلسطین نیز نقش‌آفرین است.

این نماینده مجلس گفت: ملت ایران از مبارزه با استکبار دست برنداشته و علی رغم انواع زورگویی‌ها و حرف‌ها، مسیر رشد و تعالی را طی می‌کنند که این تلاش‌ها منجر به اقتدار خواهد شد و در عین توفیقاتی نظیر حضور پررنگ ملت ایران در راهپیمایی پرشکوه اربعین خواهد بود.

مرندی ادامه داد: ملت شریف ایران با استفاده از هر فرصتی نظیر یوم‌الله ۹ دی و ۲۲ بهمن هر سال، ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال، با وحدت، همدلی و اعتماد به نفس روزافزون، استمرار همراهی خویش را با رهبر انقلاب اعلام می‌دارند. از درگاه حضرت احدیت برای این امت شهیدپرور و رهبری عزیز، درخواست موفقیت و توفیق روزافزون دارم.